PR-dronningen, der sprang ud som dyrenes direktør

PORTRÆT: Signe Sehested Lund kom til Dyreværnet med masser af stjernestøv i rygsækken efter en årelang karriere som de kendtes pressedame. Hun fik organisationen i primetime på TV3, boostede indtægterne og kom i shitstorm på Facebook. Nu forlader hun direktørstolen for at vende tilbage til PR-branchen.

Rasmus Dahl Løppenthin

Jeg skal ikke sidde på 10. etage bag et palisanderbord

Signe Sehested Lund
Afgående direktør, Dyreværnet
Fakta
Blå bog

Født: 1965 i Albertslund.

1989-1991: Presseassistent, Warner Music
1993-1995: PR-ansvarlig, Mega Records
1995-1997: PR-koordinator, TV3
1997-1999: Informationschef , TV Danmark 
1999-2004: Informationschef, The Voice
2008-2011: Ejer af af bureauet Signe & Co.
2012-2016: Direktør, Dyreværnet

Hun bor sammen med sin tredje mand Jesper og deres fælles datter i Virum.

Interviewet med Signe Sehested Lund har været i gang i en times tid, da direktøren for Dyreværnet foreslår, vi tager en frokost. De fleste steder i organisationsdanmark er det i disse år kodeord for noget i retning af økologisk rugbrødssandwich flankeret af en kildevand.

Signe Sehested Lund derimod disker op med flæskestegssandwich og Coca-Cola fra den lokale grill.

Skal vi ikke bare sige, at hvis der var en kostskole for ngo-chefer, ville Signe Sehested Lund ikke være dimittend. Hun gør tingene på sin egen måde.

Dokumentation

Dyreværnet blev stiftet helt tilbage i 1898.

Kernen i Dyreværnet er internatet i Rødovre, hvor man hjælper og behandler herreløse og mishandlede dyr.

Arveindtægter har historisk været foreningens vigtigste indtægt. Men i 2015 blev arvetindtægterne på 3.5 millioner overgået af bidrag fra private, som løb op i fem millioner kroner.

Dyreværnet omsatte i alt for 14 millioner i 2015.


Altinget logoCivilsamfund
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget civilsamfund kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00