Nu kommer Tinder til Folkemøde-segmentet

DATING: Deltagere på Folkemødet kan etablere nye kontakter med Tinderlignende app for netværkere. Folkene bag app'en kniber sig i armen over, at andre ikke har fået samme idé.

Holm Kommunikation har udviklet appén Mingla, der skal få ngo-ansatte, politikere, journalister og lobbyister til at mødes nemt og hurtigt. Første store prøve bliver på Folkemødet 2017.
Holm Kommunikation har udviklet appén Mingla, der skal få ngo-ansatte, politikere, journalister og lobbyister til at mødes nemt og hurtigt. Første store prøve bliver på Folkemødet 2017.Foto: Thomas Lekfeldt/Scanpix
Rasmus Dahl Løppenthin

Det er jo ret oplagt at bruge swipe-metoden til at netværke med. Men vi har ikke hørt, der skulle være andre på markedet.

Mads Keilberg Johansen
Digital chef, Holm Kommunikation

Swipe til højre, swipe til venstre.

Sådan har singler de senere år fundet dates via appen Tinder. Og nu kan folkemødedeltagere bruge samme metode til at etablere nye netværksmøder på Bornholm.

Holm Kommunikation har nemlig lanceret appen Mingla, der er målrettet ngo-ansatte, politikere, journalister og lobbyister.

”Vi synes, der mangler et simpelt værktøj, som folk kan bruge til at etablere nye kontakter,” siger Mads Keilberg Johansen, der er digital chef i Holm Kommunikation, som har udviklet appen.

Mingla er foreløbig konstrueret som en event-app. Det vil sige, at personer kan tilmelde sig eventet Folkemødet og bliver eksponeret for andre tilmeldte, der også deltager. Foreløbigt har Mingla omkring 700 tilmeldte, og over 3000 gange har to forskellige brugere swipet til højre.

”Vi er glade for, at der allerede er så mange brugere, og vi håber selvfølgelig på mange flere under folkemødet. Det er jo en nem måde at udvide sit netværk på uden at skulle bryde sit hoved med, hvad den originale icebreaker skal være,” siger Mads Keilberg Johansen.

”Og mange vil så spørge sig selv, om man har tid til et hurtigt møde. Men det er ofte, der opstår et hul, fordi et planlagt arrangement måske ikke var lige så interessant, som man havde håbet. Og så kan man lige tage et hurtigt møde, hvis der et match,” siger Mads Keilberg Johansen.

Eneste spiller på markedet
Brugerne bliver bedt om at lave en kort profilpræsentation, og den digitale chef medgiver, at ens titel betyder rigtig meget for, hvor mange der vil mødes med én.

”En CEO er bare mere interessant end en studentermedhjælper. Det er det svært at gøre noget ved,” siger Mads Keilberg Johansen, der har mødt godmodigt drilleri fra vennerne efter at have været med til at lancere appen.

”Jeg er jo i fast parforhold, så de kører lidt på, at jeg har udviklet Business-Tinder, så jeg kan få lov til at swipe, uden det er forbudt,” siger han med et smil.

Den digitale chef kniber sig i armen over, at der ikke er konkurrenter, der har fået samme idé som Holm Kommunikation.

”Det er jo ret oplagt at bruge swipe-metoden til at netværke med. Men vi har ikke hørt, der skulle være andre på markedet,” siger han.

Hvordan har folkene bag Tinder-appen reageret? Har de oplevelsen af, at I har kopieret deres forretningskoncept?
”Nej, vi har ikke hørt fra dem. Men jeg kan heller ikke se, hvordan man kan tage patent på at swipe i en app,” siger Mads Keilberg Johansen.

 

Politik har aldrig været vigtigere

Få GRATIS nyheder fra Danmarks største politiske redaktion










0:000:00