Det Kongelige Teater i nyt samarbejde: Audi ruller ind på Store Scene

PARTNERE: Efter år med offentlige besparelser lancerer Det Kgl. Teater et nyt samarbejde med Audi. ”Der er ingen modsætning mellem god kunst og samarbejde med erhvervslivet,” siger talsmand. Ekspert bakker op, men advarer om en for tæt kinddans. 

En Audi A5 midt på scenen under Odysseen og 12 nye podcast er resultatet af nyt Audi-sponsorat på Det Kongelige Teater.
En Audi A5 midt på scenen under Odysseen og 12 nye podcast er resultatet af nyt Audi-sponsorat på Det Kongelige Teater.Foto: /ritzau/Torben Åndahl
Anders Redder

Det Kongelige Teater ved godt, at integritet er enormt vigtigt. Og derfor tænker de sig vel om, inden de lader en bil optræde i Odysseen.

Christian Have
Stifter, Have Kommunikation

En Audi A5 på de skrå brædder under Homers Odysseen. Lancering af en ny bilmodel på Store Scene i Skuespilhuset. Og 12 nye podcasts i samarbejde med Audi.

Det er overskrifterne i den samarbejdsaftale, som Det Kongelige Teater i sidste uge lancerede med den tyske bilfabrikant Audi.

Aftalen med Audi er det nyeste i rækken af samarbejder mellem nationalscenen og det private erhvervsliv, der hvert år udgør mellem 50 og 60 millioner kroner af Det Kongelige Teaters samlede indtægter.

Altinget logoKultur
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget kultur kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00