Elever i specialundervisning trives godt

UNDERVISNING: Eleverne i specialundervisningstilbud trives bedre end elever i almene folkeskoler, fremgår det af ny undersøgelse. Men mange får ikke undervisning på aldersvarende niveau.

Erik Bjørn Møller

En ny undersøgelse af specialundervisningstilbud viser, at langt hovedparten af eleverne modtager en differentieret og varieret undervisning – og trives godt med det, fremgår det af en pressemeddelelse fra Undervisningsministeriet.

Specialundervisningstilbuddenes udvikling er blevet fulgt tæt i 2016 som en del af et fireårigt projekt, hvor der hvert år frem til 2019 præsenteres rapporter.

Her ses på specialundervisningstilbuddenes organisering, elevernes skoledag og undervisning, samt om elever trives, deres faglige resultater og overgang til ungdomsuddannelse.

Altinget logoUddannelse
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget uddannelse kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00