SOSU-formand: Hvem skal løfte kernevelfærden?
INTERVIEW: Formand for Danske SOSU-skoler, Jeppe Rosengård Poulsen, skal ”for første gang nogensinde” forholde sig til nedgang på hans skoler. Det er stort problem, når kernevelfærden samtidig skal løftes. Hvem skal udføre opgaverne, spørger han.
Tyson W. Lyall
RedaktørMan vil gerne have mere aktivitet i sektoren, men trækker samtidig penge ud af den
Jeppe Rosengård Poulsen
Formand, Danske SOSU-skoler
Vi kan se på vores optagelsestal, at vi ikke kommer til at opfylde dimensioneringen af uddannelserne for hverken social- og sundhedsassistenter eller social- og sundhedshjælpere
Jeppe Rosengård Poulsen
Formand, Danske SOSU-skoler
”Vi skal lære at drive skole for lidt mindre. Det er en af foreningens store opgaver,” siger formand Jeppe Rosengård Poulsen fra Danske SOSU-skoler, når talen falder på den nære fremtid.
Aktiviteten falder nemlig ”for første gang nogensinde” på hans skoler.
Og det er problematisk.
Altinget: uddannelse har som indledning på uddannelsesåret 2017-18 bedt formændene for en række organisationer sætte ord på den kommende sæsons vigtigste emner, sager og prioriteter.
Artiklerne med formændene er bragt i løbet af august og starten af september.
Læs interview med:
Mette With Hagensen (Skole og Forældre)
Peter Amstrup (Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier – Lederne)
Hanne Pontoppidan (Uddannelsesforbundet)
Karsten Suhr (Danmarks Private Skoler)
Anders Bondo Christensen (Danmarks Lærerforening)
Jakob Bonde Nielsen (Danske Skoleelever)
Claus Hjortdal (Skolelederforeningen)
Verner Rylander-Hansen (Danske HF & VUC)