VIA UC


Forsker: Flere mandlige pædagoger betyder ikke bedre pædagogik

Forsker: Flere mandlige pædagoger betyder ikke bedre pædagogik

DEBAT: Det er vanskeligt at underbygge entydigt, at mandlige pædagoger kan noget særligt sammen med børnene. Alligevel er ønsket om flere mænd i de danske dagtilbud velvalgt ud fra et værdibaseret perspektiv, skriver Andreas Rasch-Christensen.

Ny debat: Hvordan får vi flere mandlige pædagoger i vuggestuer og børnehaver?

Ny debat: Hvordan får vi flere mandlige pædagoger i vuggestuer og børnehaver?

TEMADEBAT: Adskillige politikere har gennem årene forsøgt at ændre den skæve kønsbalance blandt pædagoger i dagtilbuddene. Senest har uddannelses- og forskningsministeren gjort det til et mål at ændre tallene. Altinget Børn spørger derfor en række aktører, hvordan ambitionen kan indfries.

Kræver adgang til Altinget | Børn"
Forsker: Få styr på pædagoguddannelsens organisering

Forsker: Få styr på pædagoguddannelsens organisering

DEBAT: Hvis en reform af pædagoguddannelsen tager udgangspunkt i, hvad man ønsker sig af specifikt indhold, vil det blot reproducere dens grundlæggende mangler. Vi skal diskutere organisering og rammesætning, skriver Jan Jaap Rothuizen.