Europa-Parlamentet forsøger at politisere EU-valget

KAMPAGNE: I en kampagne til 18 millioner euro forsøger Europa-Parlamentet at få vælgerne til at tage stilling politisk og derefter gå til stemmeboksene den 7. juni.
Foto: Altinget.dk
Ida Skytte
Fakta

Her er, hvad Europa-Parlamentet selv betegner som højdepunkter. For uddybning klik dette link.

REACH: større sikkerhed ved kemiske stoffer

CIA-aktiviteter i Europa

Liberalisering af tjenesteydelser uden at påvirke den europæiske samfundsmodel

Togdrift i hele EU: borgernes valg og rettigheder

Når Europa-Parlamentet forkaster...

Roaming: Parlamentet nedsætter mobiludgifter i udlandet

Flybilletpriser mere gennemskuelige

Ulovlig indvandring: Fælles standarder for udvisning

Mere gennemsigtighed: et reformeret EP fra 2009

Arbejdstid: højest 48 timer om ugen

Klimaændringer: bekæmpelse af global opvarmning

Lissabontraktaten: Mere indflydelse til Europa-Parlamentet

 


Kilde: Europa-Parlamentet

BRUXELLES: Benzin, batteri eller biobrændstof - hvad skal bilerne køre på? Det er et af de spørgsmål, som de danske vælgere bliver opfordret tage stilling til gennem Europa-Parlamentets kampagne op til valget den 7. juni.

Denne gang har Europa-Parlamentet valgt at køre en holdningsbaseret kampagne ud fra en række politiske valg om, i hvilken retning man ønsker, at EU skal bevæge sig.

En klar politisering af valget, forklarer lederen af Parlamentets pressetjeneste, Marjorie Van Den Broeke, der har været med til at udvikle kampagnen.

Altinget logoChristiansborg
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget christiansborg kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00