Støjberg taber momentum på Facebook – Vanopslagh og Jacob Mark brænder igennem
På Facebook bød uge to og tre i valgkampen på flere overraskelser. En af dem er, at Løkke Rasmussens pludselige medvind i meningsmålingerne ikke rigtigt slår digitalt igennem.
Esben Schjørring
Politisk redaktørMette Frederiksen stadig bedst til likes, kommentarer og delinger
Måler man på likes, kommentarer og delinger, er Mette Frederiksen stadig ubestridt dansk politiks dronning af Facebook.
At det er en præstation i sig selv, understreges af, at Inger Støjberg i den grad har mistet sin digitale magi i valgkampen. Hvor hun i de fire år op til valget med over 16.000 interaktioner per opslag var en suveræn nummer et, er hun raslet ned siden valgudskrivelsen.
I første uge havde hun over 5000 interaktioner per opslag, nu er hun nede på lidt over 2500. Dermed genkender man den sivning i meningsmålingerne, som Danmarksdemokraterne har haft.