Analyse af 
Esben Schjørring

Støjberg taber momentum på Facebook – Vanopslagh og Jacob Mark brænder igennem

På Facebook bød uge to og tre i valgkampen på flere overraskelser. En af dem er, at Løkke Rasmussens pludselige medvind i meningsmålingerne ikke rigtigt slår digitalt igennem.

Når man tænker på, at Støjberg i den grad har bygget sit image og sin vælgerappel som Facebookpolitiker, kan man med en vis ret også vende konkusionen rundt: hendes relativt dårligere performance på Facebook smitter af meningsmålingerne.
Når man tænker på, at Støjberg i den grad har bygget sit image og sin vælgerappel som Facebookpolitiker, kan man med en vis ret også vende konkusionen rundt: hendes relativt dårligere performance på Facebook smitter af meningsmålingerne.Foto: Bo Amstrup/Ritzau Scanpix
Esben Schjørring

Mette Frederiksen stadig bedst til likes, kommentarer og delinger

Måler man på likes, kommentarer og delinger, er Mette Frederiksen stadig ubestridt dansk politiks dronning af Facebook.

At det er en præstation i sig selv, understreges af, at Inger Støjberg i den grad har mistet sin digitale magi i valgkampen. Hvor hun i de fire år op til valget med over 16.000 interaktioner per opslag var en suveræn nummer et, er hun raslet ned siden valgudskrivelsen.

I første uge havde hun over 5000 interaktioner per opslag, nu er hun nede på lidt over 2500. Dermed genkender man den sivning i meningsmålingerne, som Danmarksdemokraterne har haft.

Altinget logoChristiansborg
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget christiansborg kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00