Det globale indspark: Har medierne glemt verdensmålene?

KLUMME: Verdensmålene er kommet på dagsordenen på Christiansborg, i virksomhederne og på skolerne. Medierne sakker dog bagud, og det er problematisk, da de skal være med til at informere befolkningen om målene, skriver Peter Christiansen.

Jeg glæder mig til dette års Folkemøde. Med ikke mindre end 65 arrangementer med eksplicit fokus på verdensmålene, bliver de helt sikkert ét af årets dominerende emner igennem de fire dages Folkemøde. Og det forstår man godt.

I Danmark er der nemlig rigtig mange borgere, beslutningstagere og ligefrem hele sektorer, som har taget verdensmålene til sig - men hvor er medierne?  

Mange kommuner arbejder på nye strategier, som skal præcisere kommunernes rolle og indsats med hensyn til at opnå verdensmålene. I flere virksomheder er der en stigende forståelse for, at man kan ’do good’ og bidrage til at nå verdensmålene samtidig med at drive sin virksomhed.

Login