Opinion


Martin Lidegaard: Bør vi forbyde politisk annoncering på de sociale medier?

Martin Lidegaard: Bør vi forbyde politisk annoncering på de sociale medier?

KOMMENTAR: Det er værd at overveje, om vi bør forbyde politiske annoncer på Facebook og Twitter, som vi allerede har forbudt det på TV. Resultatet af den politiske kommercialisering er nemlig, at dem med flest penge får mest eksponering og størst mulighed for at blive valgt.

Kræver adgang til Altinget | Digital"
Direktør: EU har ikke forstået konsekvenserne af copyrighthastværk

Direktør: EU har ikke forstået konsekvenserne af copyrighthastværk

KOMMENTAR: Fire millioner europæere har ytret og underskrevet et brev med deres skepsis over for copyrightdirektivet. Håbet er, at landene i implementeringsfasen vil stille sig i spidsen for en mere inddragende samarbejdsmodel, skriver Cecilia Bonefeld-Dahl, generaldirektør i Digitaleurope.

Kræver adgang til Altinget | Digital"
Peter Skov-Jakobsen: Tech-giganterne glemmer aldrig, hvad du sagde for to år siden

Peter Skov-Jakobsen: Tech-giganterne glemmer aldrig, hvad du sagde for to år siden

KOMMENTAR: Mange unge holder sig tilbage med at deltage i debatter på sociale medier. Det er forståeligt, når man risikerer at blive lagt for had og ikke kan skifte mening, uden at Facebook husker, hvad man sagde for to år siden i en anden kontekst, skriver Peter Skov-Jakobsen.

Kræver adgang til Altinget | Digital"