Kontorchef til nyt kontor for udvikling af eID og apps i Digitaliseringsstyrelsen
Vil du stå i spidsen for at sikre, at borgere og virksomheder kan bruge offentlige digitale løsninger på tværs af landegrænser? Og vil du have ansvar for videreudvikling af centrale offentlige apps som sundhedskortet og kørekortet? Så søg stillingen som kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen.

Søg dette job
Om stillingen Som led i en organisationsændring har vi etableret et nyt kontor for eID og apps, som skal være med til at sætte retning for fremtidens offentlige digitale løsninger med nationale apps og kobling til europæiske løsninger. Det nye kontors hovedopgaver er fokuseret omkring følgende:
  • Videreudvikling, vedligehold og drift af de offentlige apps: det digitale kørekort og sundhedskortet
  • Udformning af en strategi for udvikling af offentlige apps
  • Implementering af EU-kravene til digitale selvbetjeningsløsninger på tværs af landegrænser
  • Implementering af EU-kravene til identitetsløsninger på tværs af landegrænser
  • Håndtering af kommende EU-krav til etablering af en EU Digital Identity Wallet, som forventes at blive dagsordensættende for udviklingen af fremtidens digitale løsninger
Konkret får du personaleansvar for ca. 20 engagerede medarbejdere med forskellig faglig baggrund. Du bliver en del af styrelsens samlede chefgruppe og vil referere til den ene af styrelsens to vicedirektører. Om dig Vi søger en fagligt stærk kontorchef, der motiveres af at bidrage til udviklingen af det digitale offentlige Danmark. Du har en akademisk baggrund og formentlig også erfaring fra den offentlige sektor fx fra et policy område eller fra et større digitaliseringsprojekt. Du skal sikre, at det nye kontor kommer godt fra start, og sætte en ambitiøs retning for kontoret og sikre sammenspil mellem kontorets opgaver. Desuden skal du understøtte kontoret i at fastholde og etablere stærke samarbejdsrelationer med vores eksterne samarbejdspartnere og på tværs af styrelsen. Konkret lægger vi vægt på, at du:
  • har erfaring med offentlig digitalisering og samarbejde på tværs af den offentlige sektor
  • gerne har erfaring fra EU-arbejde
  • har politisk tæft og formår at begå sig i politiske processer
  • har erfaring med personaleledelse
  • har gode samarbejdsevner
Om os Du vil blive del af en engageret og dynamisk organisation, hvor du som kontorchef har en vigtig rolle i den løbende udvikling af medarbejderne. Vores hverdag er travl og præget af kompleksitet og mange samarbejdsflader. Samtidig har vi en engageret arbejdskultur, hvor vi lægger vægt på at samarbejde på tværs og på at hjælpe hinanden. Og vi synes, at det er vigtigt at have det sjovt, når vi går på arbejde. I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 350 medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum. Vi sætter barren højt og har et klart fokus på din trivsel og kompetence- og karriereudvikling. Hvis du er interesseret, kan du læse mere om vores arbejde på www.digst.dk. Ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår forhandles efter principperne og rammerne i rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen er indplaceret i løngruppe 1. Stillingen ønskes besat på åremål på overenskomstvilkår. Ansættelsesområdet afhænger af ansættelsesformen. Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Kandidater der indkaldes til 2. samtaler skal fremvise straffeattest. Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen. Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du er velkommen til at kontakte vicedirektør Adam Lebech på adaml@digst.dk eller på telefon +45 22110519. Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen "Søg dette job" her på siden - senest den 6. juni 2022. Vi forventer at holde 1. samtaler i uge 24 og 2. samtaler i uge 25 med henblik på tiltrædelse den 1. august. Der kan indgå test og case i rekrutteringsforløbet. Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
    Søg dette job
    Hverdagen er digital

    Vores medarbejdere går hver dag på arbejde for at gøre en forskel for den enkelte dansker. Vi skaber digitale relationer mellem borgere, virksomheder og det offentlige med klare resultater.

    Digitalisering er et stærkt og afprøvet redskab, som kræver nytænkning, dialog og mod - samt et stærkt samarbejde mellem staten, kommunerne og regionerne. Digitaliseringsstyrelsen står i spidsen for, at denne store omstilling lykkes.

    Find Danmarks bedste ledere og specialister, mens de er i job
    Opnå unik eksponering med en jobannonce på Altinget og Mandag Morgen