Om  
Lars Aaen Thøgersen

Dansk chef skal lede bæredygtig omstilling i international kaffekoncern

Kaffeproducenten Peter Larsen Kaffes kommunikationschef Lars Aaen Thøgersen bliver ny chef for innovation og cirkulær udvikling i moderselskabet Löfbergs koncernledelse. 

Ghita Nidam Møller

Når kaffebønnerne kværnes og det sorte guld hældes i kaffekrusene, skal produktionen bag være baseret på en bæredygtig strategi udnyttelse af naturlige ressourcer uden spild.

Det skal den danske kommunikationschef hos Peter Larsen Kaffe Lars Aaen Thøgersen sørge for kommer på dagsorden i en ny international chefstilling med en tilhørende strategi, der udrydder spild fra produktion og forbrug af kaffe.

Den strategi skal han føre ud i livet som den første chef for den nye afdeling Innovation og Cirkulær Udvikling i Peter Larsens Kaffes moderselskab Löfbergs.

Det oplyser Peter Larsen Kaffe i en pressemeddelelse.

Sideløbende med den nye stilling indtræder Lars Aaen Thøgersen i koncernledelsen i Löfbergs. Han holder desuden fortsat fast i stillingen som kommunikationschef i Peter Larsen Kaffe.

Hans opgave som ny chef bliver at lede den cirkulære omstilling som forretningsstrategi internt og eksternt i overensstemmelse med FN’s verdensmål for bæredygtig udvikling.

2030 er den første milepæl for omstillingen og den nye chef.

Til den tid er målet, at den nye strategis omstilling til cirkulær økonomi har elimineret alt spild i forbindelse med dyrkning, forarbejdning og forbrug af kaffe.

Det skal ske under ledelse af Lars Aaen Thøgersen i et samarbejde mellem Peter Larsen Kaffe, moderselskabet Löfbergs og sammenslutningen af selskaber i initiativet Circular Coffee Community.









0:000:00