Om  
Katrine Grytter
Camilla Erika Lerberg

Fairtrade Danmark får ny kommunikationschef

Fairtrade Danmark har ansat Katrine Grytter som ny kommunikationschef.

Benedicte Gjerding Dahlberg

Fairtrade Danmark har tilføjet en nyt medlem til organisationens ledelse i form af 36-årige Katrine Grytter som ny kommunikationschef. 

Det skriver Fairtrade Danmark i en mail til Altinget.

Ansættelsen af Katrine Grytter er led i Fairtrades ambition om øget efterspørgsmål på Fairtrade-produkter gennem øget kendskab og flere eksterne samarbejder.

Og netop denne opgave ser Katrine Grytter også frem til at varetage. Hun vil særligt gøre Fairtrade-mærket lettere for den almindelige forbruger at forstå.

"Min første opgave bliver at sætte fokus på den forskel, det gør at handle Fairtrade i hverdagen. De fleste af os genkender Fairtrade-mærket for gode arbejdsvilkår, når vi møder det i supermarkedet, men fair handel kan hurtigt blive en abstrakt størrelse. Det skal vi ændre på. Endnu flere danskere skal kende og handle efter Fairtrade-mærket,” siger Katrine Grytter. 

Katrine Grytter kommer senest fra en stilling som kommunikationsrådgiver i kommunikationsbureauet Morsing PR. Tidligere har hun været social media manager for MF Astrid Krag (S). Hun har også drevet sin egen socialøkonomiske virksomhed med produktion og salg af tekstilvarer fra Zambia. 

”Jeg glæder mig rigtig meget til samarbejdet med Katrine. Katrine kommer med en solid baggrund inden for salg, kommunikation og PR. En vigtig erfaring i lyset af vores ambitioner om et styrket samarbejde med handlen, og en styrket fortælling om hvad Fairtrade betyder, og hvilken relevans vi har på det danske marked i dag," siger direktør i Fairtrade Camilla Erika Lerberg.

Katrine Grytter er uddannet cand.merc.kom fra CBS. Hun tiltrådte stillingen som kommunikationschef i Fairtrade Danmark 1. juni. 

0:000:00