Ny direktør for Arlas danske marked
Christel Voersaa Wenshøj
ResearcherEfter længere tids tiltagende slidgigt har Arlas chef for det danske marked, Lars Aagaard, valgt at fratræde sin stilling pr. 9. maj. Aagaard skal, i det omfang hans helbred tillader det, stadig løse opgaver for koncernledelsen.
Hans efterfølger bliver Peter Giøtz-Carlsen, som allerede er godt bekendt med virksomheden. Giøtz-Carlsen kom til Arla Foods i 2005 som leder af Corporate Strategy, hvor han blandt andet var med til at udvikle koncernens "Strategi 2015".
I 2008 tiltrådte han stillingen som direktør i Arla Foods' datterselskab Cocio Chokolademælk. I august 2010 forlod han virksomheden til fordel for en stilling hos Bestseller i Kina, men glæder sig nu til at vende tilbage til Arla:
"Det er en helt unik chance at få lov at stå i spidsen for Arla på det danske marked, og det tilbud kunne jeg naturligvis ikke sige nej til. Jeg er dog også ydmyg i forhold til at løfte arven efter Lars. Jeg har haft et rigtig godt samarbejde med Lars i hans rolle som bestyrelsesmedlem i Cocio, og jeg ved, at Lars er en meget kompetent og vellidt chef. Jeg glæder mig til opgaven og til at lære hans organisation at kende," siger Peter Giøtz-Carlsen.
Det skriver Arla Foods i en pressemeddelelse.