Ny direktør for Arlas danske marked

DIREKTØRSKIFTE: Arlas landechef, Lars Aagaard, fratræder sin stilling på grund af sygdom. Posten overtages af Peter Giørtz-Carlsen, tidligere direktør for Cocio.

Efter længere tids tiltagende slidgigt har Arlas chef for det danske marked, Lars Aagaard, valgt at fratræde sin stilling pr. 9. maj. Aagaard skal, i det omfang hans helbred tillader det, stadig løse opgaver for koncernledelsen.

Hans efterfølger bliver Peter Giøtz-Carlsen, som allerede er godt bekendt med virksomheden. Giøtz-Carlsen kom til Arla Foods i 2005 som leder af Corporate Strategy, hvor han blandt andet var med til at udvikle koncernens "Strategi 2015".

I 2008 tiltrådte han stillingen som direktør i Arla Foods' datterselskab Cocio Chokolademælk. I august 2010 forlod han virksomheden til fordel for en stilling hos Bestseller i Kina, men glæder sig nu til at vende tilbage til Arla:

"Det er en helt unik chance at få lov at stå i spidsen for Arla på det danske marked, og det tilbud kunne jeg naturligvis ikke sige nej til. Jeg er dog også ydmyg i forhold til at løfte arven efter Lars. Jeg har haft et rigtig godt samarbejde med Lars i hans rolle som bestyrelsesmedlem i Cocio, og jeg ved, at Lars er en meget kompetent og vellidt chef. Jeg glæder mig til opgaven og til at lære hans organisation at kende," siger Peter Giøtz-Carlsen.

Det skriver Arla Foods i en pressemeddelelse.

0:000:00