DN: Ny kampagne er noget “tyndt øl”

SPIN: Branchekampagnen “#ligefor”, der sætter fokus på overimplementering, er en spinkampagne. Det siger Thyge Nygaard fra Danmarks Naturfredningsforening, der ikke mener, at vi har et overimplementeringsproblem i Danmark.

Danmarks Naturfredningsforening mener ikke, at de danske gødningsregler er en overimplementering af EU-direktiver.
Danmarks Naturfredningsforening mener ikke, at de danske gødningsregler er en overimplementering af EU-direktiver.Foto: Colourbox
Lise-Lotte Skjoldan

#ligefor er det hashtag, du skal bruge, hvis du i disse dage vil diskutere miljøregler i EU-perspektiv på det sociale medie Twitter. Det er de to brancheorganisationer Landbrug & Fødevarer og Dansk Erhverv, der onsdag lancerede hashtagget som en del af en større kampagne, som ved hjælp af en række konkrete cases vil sætte fokus på den såkaldte overimplementering af EU-direktiver.

“Når Danmark skal implementere regler fra EU, går vi ofte længere, end EU egentlig kræver,” udtaler Søren Gade, administrerende direktør i Landbrug & Fødevarer, i en pressemeddelelse om kampagnen.

Men Danmarks Naturfredningsforening mener, at kampagnen er rent spin, og at der ikke er tale om overimplementering af EU-regler i Danmark.

Altinget logoFødevarer
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget fødevarer kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00