Fødevarestyrelsen afslører vildledende markedsføring af luksusmærker

SNYD: Mere end hver tredje fødevare var ikke den mærkevare, som restauratøren hævdede, da Fødevarestyrelsen undersøgte 70 fødevarer markedsført på menukort i cafeer og restauranter.

Foto: Claus Bech/Ritzau Scanpix
Sine Riis Lund
Fakta
Operation Opson
  • Den fælleseuropæiske aktion, der går under navnet Operation Opson, er i år gennemført for syvende gang.
  • Aktionen er koordineret af INTERPOL og Europol og omfattede 68 lande, herunder Danmark, der har været med siden 2011.  

Kilde: Fødevarestyrelsen

Fetaen havde aldrig set Grækenland, og bøffelmozzarellaen var lavet på komælk.

Sådan lyder konklusionen fra en mindre stikprøvekontrol fra Fødevarestyrelsen af i alt 70 fødevarer markedsført på menukort i cafeer og restauranter.

Mere end hver tredje var ikke den mærkevare, som restauratøren hævdede, skriver Fødevarestyrelsen i en pressemeddelelse.

0:000:00