Forbrugerrådet Tænk tager tvist om vildledning til tops

STRID: Forbrugerrådet Tænk påklager en afgørelse fra Fødevarestyrelsen, der ikke mener, det er vildledende markedsføring, når Graasten bruger ordet “ægte” om sin mayonnaise med tilsætningsstoffer.

Forbrugerrådet Tænk pointerer, at der i dag er flere industrifremstillede mayonnaiser på markedet, der er uden tilsætningsstoffer. 
Forbrugerrådet Tænk pointerer, at der i dag er flere industrifremstillede mayonnaiser på markedet, der er uden tilsætningsstoffer.  Foto: Colourbox
Sine Riis Lund

Må man kalde sit fødevareprodukt “ægte”, når det er fyldt med tilsætningsstoffer? Det er stridens kerne i en sag mellem Forbrugerrådet Tænk og Fødevarestyrelsen.

I oktober måned afgjorde sidstnævnte, at det ikke er vildledende markedsføring, når Graasten kalder sit produkt for “Den Ægte Mayonnaise”. I denne uge har Forbrugerrådet Tænk så påklaget denne afgørelse til Fødevareministeriets Klagecenter.