L&F vil charme borgerne med positive fortællinger 

KOMMUNIKATION: Flere positive fortællinger, der appellerer til følelserne, vil præge fremtidens kommunikation i Landbrug & Fødevarer, fortalte kommunikationsdirektør Christian Hüttemeier til et stormøde, hvor han præsenterede den nye omdømmekampagne. 

Kommunikationsdirektør Christian Hüttemeier står bag en ny omdømmekampagne, der skal sikre en bred opbakning i befolkningen til dansk landbrug.
Kommunikationsdirektør Christian Hüttemeier står bag en ny omdømmekampagne, der skal sikre en bred opbakning i befolkningen til dansk landbrug.Foto: Landbrug & Fødevarer
Sine Riis Lund

Når man trods massiv forskning, der viser det modsatte, bliver ved med at sige, at det der kvælstof nok ikke rigtig betyder det store for miljøet, og at det nok ikke betyder det store for vores fjorde, jamen så skader man bare sin egen sag.

Jakob Ellemann-Jensen (V)
Miljø- og fødevareminister

Jeg kan lige så godt sige det, som det er. Vi kan ikke råbe os vej i befolkningen med fakta. Der er ikke nogen, der gider høre på nogen, der skælder ud.

Christian Hüttemeier
Kommunikationsdirektør i Landbrug & Fødevarer

En italiensk grønthandler fra Verona beretter om glæden ved at sælge danske iceberg-salater, og et ægtepar med en lille osteforretning i New York fortæller, hvordan områdets børn går fra modermælk til at spise danske havarti-oste.

Landbrug & Fødevarer har sat en ny omdømmekampagne i gang med flere film, der skal charme den danske befolkning og gøre dem stolte af dansk landbrug.

På et stormøde i Sorø mandag aften med cirka 300 landmænd, fortalte kommunikationsdirektør Christian Hüttemeier om strategien bag og bevæggrunden for kampagnen.

0:000:00