Ny temadebat: Ligestilling på de videregående uddannelser
TEMADEBAT: Kønsbalancen er i flere dele af uddannelsessystemet skæv. Men hvordan får vi ligestilling på de videregående uddannelser? Læs indlæg herom de kommende uger.
Sara Fleckner Vilstrup
RedaktionsassistentDanmarks Akkrediteringsinstitution har indsamlet erfaringer om køn, kønsbalancer og ligestilling fra uddannelsesinstitutioner i ind- og udland.
Resultaterne er samlet i udgivelsen "Hvor kønt ser det ud? Danske og europæiske perspektiver på snitflader mellem køn, ligestilling, uddannelseskvalitet og kvalitetssikring".
Institutionen finder blandt andet, at ubalance i kønsfordelingen på uddannelser giver ringere kvalitet og problemer med at forsyne arbejdsmarkedet med færdiguddannede.
Ligestilling på de videregående uddannelser er udgangspunktet for den kommende debat på Altinget Forskning, hvor vi spørger en række aktører:
Hvordan får vi ligestilling på de videregående uddannelser?
De kommende uger kan du læse indlæg fra:
Rune Heiberg Hansen
Director for Education & Employment, Damvad Analytics