Om  
Søren Kaster

Regnskab: Lidt mindre Lead Agency fordobler årsresultat

REGNSKAB: Public affairs-selskabet Lead Agency fordoblede sit årsresultat til 1,3 millioner efter skat, mens nettoomsætningen faldt lidt til 34,2 millioner kroner.

Redaktionen

Public affairs- og kommunikationsbureauet Lead Agency i København offentliggør anmærkningsfrit regnskab for 2018 allerede i dag. Det er nydeligt, omend omsætningen går lidt tilbage fra 37 millioner kroner i 2017 til 34,2 millioner i 2018.

Den lille nedgang i størrelsen var til gengæld gavnlig for indtjeningen – overskuddet efter skat udgør 1,3 millioner kroner for 2018 mod 0,7 millioner året før.

Selskabets balance pr. 31. december 2018 udviser en egenkapital på kroner 6.826.102.

Direktør og hovedaktionær Søren Kaster med 50% ejerskab er tilfreds i ledelsesberetningen og forventer fremgang i såvel størrelse som indtjening i løbet af indeværende år:

"Leads fokus var i 2018 at øge lønsomhed og indtjening samtidigt med at fastholde, udvikle og yderligere styrke bureauets position i et konkurrencepræget marked. På den baggrund er et resultat, der er næsten dobbelt så godt som i 2017, særdeles tilfredsstillende. Sideløbende med udvikling af nye ydelser og vellykket rekruttering af nye medarbejdere forventes et 2019 med fornyet vækst i både top- og bundlinje."

Den tidligere mangeårige radio- og tv-vært Søren Kaster fusionerede sit eget selskab ind i Lead i 2016 og ejer altså nu halvdelen af selskabet, mens en partnergruppe på fem medarbejdere ejer de resterende aktier med 10 pct. til hver.

Lead Agency beskæftigede sidste år 30 fuldtidsansatte mod 34 året forinden.

Politik har aldrig været vigtigere

Få GRATIS nyheder fra Danmarks største politiske redaktion

Omtalte personer

Søren Kaster

Stifter, Lead Agency
journalist (DJH 1980), Harward Business School 2017

0:000:00