Akademisk medarbejder til Rigsarkivets ledelsessekretariat
Har du lyst til at arbejde med at understøtte og koordinere Rigsarkivets øverste ledelse? Har du en skarp profil med flair for kvalitet og processer? Er du samarbejdende og serviceminded? Så har vi et spændende og udfordrende job til dig i vores Ledelsessekretariat.

Søg dette job
I Rigsarkivet har vi et godt tværfagligt samarbejdsmiljø, hvor du har rig mulighed for at udvikle dine faglige kompetencer. Vores arbejdsklima er uformelt, præget af stort fagligt engagement og gensidig respekt. Jobbet Ledelsessekretariatet har en vigtig opgave med at understøtte ledelsen, så her er det væsentligt, at vi kender Rigsarkivets mange forskellige opgaver samt er synlige og på forkant. Vi lægger vægt på at yde god og effektiv service til den øverste ledelse og til hele organisationen. Vores primære opgaver er direktions- og ledelsesunderstøttelse, kommunikation og pressehåndtering, strategisk forskningsledelse, understøttelse af fondsansøgninger, porteføljestyring og kvalitetssikring i bred forstand. Ledelsessekretariatet består af i alt 12 medarbejdere, hvoraf halvdelen tager sig af kommunikations- og webområdet. Den anden halvdel har ledelsesunderstøttende funktioner. Dine hovedopgaver vil være at
  • Kvalitetssikre sager til direktionen
  • Være referent til direktionsmøder og varetage videreformidling af beslutninger
  • Understøtte og udvikle strategiprocessen i tæt samarbejde med vores Project Management Office
  • Forberede seminarer for direktion og ledelse
  • Koordinere og bestille opgaver til chefer og direktion
  • Drive fondsteamets arbejde med at understøtte fondsfinansiering
Du vil i øvrigt i nogen grad blive involveret i Rigsarkivets øvrige forretning, fx som sekretær for Privatarkivudvalget. Om dig Du har en relevant videregående uddannelse og gerne nogle års erfaring fra et lignende job i fx et sekretariat eller et ministerie. Vi lægger vægt på, at du er god til at formulere dig både mundtligt og skriftligt. Du kan omsætte det svært forståelige kort og enkelt. Du har en god forståelse for it-værtøjer og systemer. Ideelt har du erfaring med Public 360 og kender til offentlige forvaltningssystemer. Det er i øvrigt en fordel, hvis du har erfaring med fondsansøgninger. Du trives med både at arbejde selvstændigt og i tæt samarbejde med kollegaer. Du har en høj personlig integritet og respekterer fortrolighed. Vi forventer derudover, at du
  • Arbejder struktureret og har sans for detaljen
  • Er omhyggelig med både kvalitet og tidsfrister
  • Er serviceminded i din tilgang til kollegaer og samarbejdspartnere
  • Er god til at samarbejde og inspirere
  • Er nysgerrig og gerne bidrager til hele enhedens udvikling
Om os Rigsarkivet arbejder for at indsamle, bevare, forske i, tilgængeliggøre og formidle den vigtige samfundsdokumentation, Rigsarkivet besidder. Vi er en ambitiøs organisation, der satser på udvikling og digitalisering af vores arbejdsmåder og vores ydelser. Vi prioriterer gode muligheder for personlig og faglig udvikling, ligesom vi lægger vægt på et stærkt fagligt og uformelt arbejdsmiljø. Vi arbejder i et nyt, åbent og moderne kontormiljø i en prisvindende kontorbygning tæt på havnen og Hovedbanegården. Løn og ansættelsesvilkår Du ansættes i henhold til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Stillingen er en fuldtidsstilling med en gennemsnitlig arbejdstid på 37 timer om ugen. Vi har fleksible arbejdstider. Arbejdsstedet er Rigsarkivets adresse på Kalvebod Brygge 34, centralt i København. Tiltrædelse 1. august 2022. Vi indhenter straffeattest. Ansøgning Send os en motiveret ansøgning, CV og dokumentation for relevant uddannelse og erhvervserfaring. Stillingen søges via knappen “søg dette job" her på siden. Du vil blive guidet igennem rekrutteringsprocessen. Ansøgningsfristen er fredag den 3. juni 2022. Vi forventer at afholde samtaler i uge 24 og 25. Nærmere oplysninger om stillingen kan fås hos enhedschef for ledelsessekretariatet Martin Bork, mb@sa.dk eller mobil 41 71 73 63. Du kan også læse mere om Rigsarkivet på www.sa.dk. Rigsarkivet tilstræber at få så bred en sammensætning i personalet som muligt, hvorfor alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
    Søg dette job
    Rigsarkivet er en styrelse og institution under Kulturministeriet, der har til formål at sikre bevaringen af arkivalier til brug for fremtidig forskning, at stille arkivalier til rådighed for myndigheder og publikum samt at udøve forskning og udbrede kendskabet til forskningens resultater. Rigsarkivet har cirka 225 medarbejdere fordelt på fem adresser; to i Jylland, en på Fyn og to i København.

    Find Danmarks bedste ledere og specialister, mens de er i job
    Opnå unik eksponering med en jobannonce på Altinget og Mandag Morgen