
Kontorchef til udvikling af by- og boligmarked
Vil du være med til at skabe rammen for den almene boligsektor og udvikling af byer, der er attraktive og tilgængelige for alle? Har du personlig gennemslagskraft, politisk flair og talent for at indfri potentiale for udvikling inden for dit eget ansvarsområde og på tværs? Så kan det være dig, vi søger til Social- og Boligstyrelsens afdeling i København.
Vi tilbyder …
En spændende stilling som kontorchef for Boligområdet og ca. 35 fagligt dygtige og dedikerede medarbejdere. Boligområdets organisering er for nylig ændret fra to kontorer til ét kontor, som er organiseret i 3 teams, som hver især ledes af en teamleder med personaleansvar.
Kontoret spiller en helt central rolle i forbindelse med forberedelsen af og forhandlinger om regeringens boligpolitiske udspil i et tæt samarbejde med departementet, men også med styrelsens øvrige kontorer på socialområdet. Kontoret løser derudover en række drifts- og implementeringsopgaver på boligområdet. Opgaverne rummer oftest elementer af både jura og lovteknik samt økonomi og statistik, hvilket kalder på et tæt samarbejde på tværs af de tre teams
Du får ansvar for kontorets opgaver, som bl.a. omfatter:
- Udarbejdelse af bidrag samt økonomiske analyser ved forhandling af politiske aftaler inden for boligområdet
- Udarbejdelse af analyser af f.eks. flyttemønstre, indkomstfordelingen i forskellige boligtyper, boligers energiforbrug, bolig- og beboersammensætningen i udvalgte områder.
- Understøttelse af den almene sektors effektiviseringsarbejde og udarbejdelse af effektivitetstal.
- Produktion og formidling af data og statistik om boligsektoren bredt.
- Implementering af aftaler på boligområdet, heriblandt Fonden for blandede byer (2021), Grøn Boligaftale (2018), Parallelsamfundsaftalen (2018),
- Tilsyn med kommunernes arbejde med den almene boligsektor herunder udarbejdelse af vejledninger samt afholdelse af konferencer og workshops
- Opfølgning på udviklingsplaner for omdannelsesområder
- Udarbejdelse af regulering inden for almen boligområdet samt godkendelse af salg, nedrivning og sammenlægning af ejendomme, der omfatter almene boliger.
- Vejledning af bygherrer og kommuner i brugen af det fælles indberetningssystem BOSSINF, der omhandler data og økonomiske nøgletal på støttede byggeri
- Vejledning om- og fremme af bofællesskaber.
Social- og Boligstyrelsens kerneopgave er at bidrage til en videnbaseret social-, bolig og byggepolitik til gavn for borgere og virksomheder. Vi har over 600 medarbejdere inden for forskellige faggrupper, der arbejder med udvikling og implementering af politiske initiativer og myndighedsopgave på social-, bolig og byggeområdet. Vi arbejder tæt sammen med kommuner, ministerier, styrelser, uddannelsesinstitutioner, forskere, civilsamfundsaktører, boligorganisationer, byggebranchen, bygherrer og private virksomheder.
Vi har hovedkontor i Odense og et kontor i København. Som nyansat hos os bliver du en del af et fællesskab, hvor vi har fokus på høj faglig kvalitet, videndeling og et godt arbejdsmiljø med fleksible arbejdsforhold.
Social- og Boligstyrelsen ser en styrke i mangfoldighed og arbejder for at fremme ligestillingen. Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingerne.
Vi har hovedkontor i Odense og et kontor i København. Som nyansat hos os bliver du en del af et fællesskab, hvor vi har fokus på høj faglig kvalitet, videndeling og et godt arbejdsmiljø med fleksible arbejdsforhold.
Social- og Boligstyrelsen ser en styrke i mangfoldighed og arbejder for at fremme ligestillingen. Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingerne.