
Økonomi- og administrationschef til Danner
Vil du bidrage til, at Danners aktiviteter understøttes af god økonomistyring og effektiv drift og være med til at drive og udvikle Danner som en professionel, empatisk og udviklende arbejdsplads? Søg stillingen som økonomi- og administrationschef.
Som økonomi- og administrationschef bliver du ansvarlig for områderne økonomi, it, HR, ejendomsadministration og rengøring.
Danner er som organisation midt i en professionaliseringsproces, hvor der arbejdes på at sikre en effektiv og ressourcebevidst understøttelse af både driften og udviklingsaktiviteterne. Det handler bl.a. om en generel opgradering og udvikling af arbejdsgangene, både når det gælder økonomistyringen, på løn- og HR-området og på it-området. Og der arbejdes med udviklingen af Danner som arbejdsplads bl.a. med en strategisk understøttelse af HR-processerne.
DINE PRIMÆRE ARBEJDSOPGAVER VIL VÆRE:
Du bliver leder for 9 medarbejdere i en medarbejdergruppe, der består af både medarbejdere, der har arbejdet i Danner i mange år og helt nyansatte. Medarbejderne er organiseret i selvkørende teams og har brug for en leder, som har indsigt i og interesse for deres opgaver. Du skal foruden at sparre med medarbejderne, også selv i et vist omfang bidrage til opgaveløsningen. Du skal være nysgerrig på mennesker og kunne lede med udgangspunkt i den enkelte medarbejders behov. Der samarbejdes på alle niveauer og på tværs af organisationen. En kompleksitet du skal kunne håndtere og udnytte både i de daglige driftsopgaver og i nye indsatser.
Du får en central rolle i regnskabsaflæggelsen og i at formidle Danners økonomiske situation og muligheder for bestyrelse, ledergruppe og medarbejdere. Du skal derfor være i stand til at kommunikere til forskellige målgrupper. Du bliver derudover en aktiv sparringspartner for direktøren i serviceringen af bestyrelsen.
Danner er en dynamisk og visionær arbejdsplads for både medarbejdere og frivillige. Der er højt til loftet og samtidig en klar og tydelig retning i vores fælles opgaveløsning. Du skal have lyst til at være en del af husets uformelle kultur, og være indstillet på at blive involveret i mange forskellige opgavetyper og bidrage til et godt og trygt arbejdsmiljø.
Du bliver en vigtig del af Danners samarbejdende ledelsesteam, hvor vi bruger hinanden aktivt og spiller hinanden gode. Ledelsesteamet består, foruden af den nye økonomi- og administrationschef, af direktøren, afdelingslederen for Krisecentret, afdelingslederen for Rådgivningscentret og afdelingslederen for Kommunikation og Viden. Du indgår i den samlede ledelse af Danner, hvor du også vil bidrage til løsningen af tværgående opgaver.
DINE FAGLIGE KVALIFIKATIONER:
Danner forventer at den nye leder har:
- Økonomifaglighed - erfaring med at styre økonomien i en tilsvarende organisation.
- Erfaring med HR- og lønområdet.
- Interesse for it og erfaring med at implementere ny teknologi.
- Interesse for ejendomsadministration og drift af Dannerhuset.
- Ledererfaring, og gerne erfaring med teamledelse.
- Gerne erfaring med at arbejde i en NGO og god organisationsforståelse.
- Stort overblik
- Analytisk skarp
- Løsningsorienteret
- God til at uddelegere
- En holdspiller
- Empatisk og ordentlig
- Kan holde hovedet koldt og hjertet varmt under pres
OM DANNER
Danner er en dagsordenssættende feministisk aktør med et stort og bredt netværk.
Danner er som organisation velfungerende med i alt 50 medarbejdere. Danner har omkring 170 aktive og engagerede frivillige, der udfylder mange forskellige funktioner og bidrager på mange forskellige niveauer til at opretholde og udvikle Danners tilbud og organisation.
Danner er en dagsordenssættende feministisk aktør med et stort og bredt netværk.
Danner er som organisation velfungerende med i alt 50 medarbejdere. Danner har omkring 170 aktive og engagerede frivillige, der udfylder mange forskellige funktioner og bidrager på mange forskellige niveauer til at opretholde og udvikle Danners tilbud og organisation.