VICEDIREKTØR TIL FÆRDSELSSTYRELSEN

Søg dette job
Vil du være direktør for et område med stor faglig bredde, mange interessenter, høj politisk bevågenhed og stor samfundsinteresse? Vil du have muligheden for at videreudvikle og operationalisere de politiske beslutninger på områder, som betyder noget for os alle? Og vil du være med til at tage dialogen med branchen og opbygge en 'ung' organisation med mange nye medarbejdere og ændrede opgaver? Så er du måske den nye vicedirektør for transport, køretøjer og klima i Færdselsstyrelsen! Opgaver, der har betydning for alles dagligdag Den nye vicedirektør får ansvaret for et område, der er under løbende udvikling, bl.a. som følge af udrulningen af EU's vejpakke. Det bliver vicedirektørens opgave i samarbejde med sine kontorchefer dels at opbygge og konsolidere en organisation med mange nye medarbejdere, dels at udvikle og forankre driften, så den effektiviseres yderligere og der fortsat sikres en ensartet høj kvalitet på tværs af vicedirektørens område. Vicedirektøren er fagligt ansvarlig for ministerbetjeningen samt udarbejdelse og godkendelse af politiske sager på sit område. Det er vicedirektørens ansvar at repræsentere Færdselsstyrelsen over for centrale eksterne og politiske aktører, at videreudvikle styrelsens gode samarbejde med transportbranchens organisationer ved at møde dem i øjenhøjde og sætte sig ind i deres perspektiver. Vicedirektøren bliver en del af direktionen og ledelsesgruppen, der udgør den overordnede ledelse i Færdselsstyrelsen. Ledelsesgruppen har et stærkt, tillidsfuldt og konstruktivt samarbejde, hvor der er højt til loftet, og hvor man udfordrer hinanden, udvikler opgaveløsningen og tager fælles ansvar for at finde løsninger og finde en vej frem. Kulturen i Færdselsstyrelsen er præget af en stærk holdånd og en pionerånd som hænger ved - også efter organisationen er vokset. Det forventes du som direktør, leder og kollega at bidrage til og understøtte. Kan du skabe bæredygtig ledelse? Vi søger en erfaren leder med de personlige og ledelsesmæssige kompetencer, der skal til for at opbygge, rykke og udvikle en organisation i den ønskede retning. En leder, der er tydelig på sine værdier, og som på struktureret og motiverende vis formår at sikre ensartet høj kvalitet i driften, og som kan bidrage til at udvikle Færdselsstyrelsen via mening, læring, handlekraft og fællesskab. Nysgerrig? Læs mere om Færdselsstyrelsen og stillingen i job- og personprofilen her Har du spørgsmål om stillingen, er du velkommen til at kontakte direktør i Færdselsstyrelsen Stefan Søsted på tlf. 4187 1757 (send gerne en sms, så ringer Stefan tilbage) og/eller chefkonsulent i Genitor Evald Eriksen på tlf. 4057 8708 eller ee@genitor.dk eller konsulent Camilla Sommer Thomsen på tlf. 3118 8736 eller cast@genitor.dk. Ansøgningsfristen er fredag den 10. juni 2022 kl. 10.00.
    Søg dette job
    Om Færdselsstyrelsen
    Den 1. januar 2020 blev Færdselsstyrelsen en selvstændig styrelse under Transportministeriet.

    Færdselsstyrelsen består af ca. 580 medarbejdere. Færdselsstyrelsen varetager regulering, godkendelse og tilsyn med vejområdet, herunder i forhold til vognmandsområdet for bus, gods (herunder varebiler), taxi, og bilsynsmarkedet, udarbejdelse af biltekniske regler, tilsyn med bilsynsområdet, virksomhedskontrol af køre- og hviletid med tunge køretøjer, udstedelse af værkstedsautorisationer til værksteder, der på den måde bliver autoriseret til at udføre arbejde på kontrolapparater (fartskrivere), tilladelser til virksomheder til at udføre syn og omsyn, og typegodkendelser mv. Endvidere varetager Færdselsstyrelsen regulering af miljøpåvirkninger fra tunge og lette køretøjer og reguleringsopgaver i relation til kørekortområdet. Færdselsstyrelsen afvikler desuden teori- og køreprøver for alle kørekortkategorier.

    Find Danmarks bedste ledere og specialister, mens de er i job
    Opnå unik eksponering med en jobannonce på Altinget og Mandag Morgen