Jurister med erfaring indenfor udbud og kontrakter søges til in-house rådgivningsenhed
Brænder du for at rådgive, og sætter du pris på en hverdag med forskelligartede og alsidige opgaver, så skal du være med til at videreudvikle Indkøbsjura, som er en juridisk rådgivningsfunktion hos Danmarks største offentlige indkøber, Københavns Kommune.

Om jobbet Indkøbsjura er en lille specialiseret juridisk enhed, der understøtter den øvrige indkøbsorganisation med løbende rådgivning, optimering og automatisering af kommunens paradigmeunivers samt indsamling og deling af viden. Enheden gennemfører ikke selv udbud, men står til rådighed for udbudsfaglig og kontraktretlig koordinering på tværs af kommunen og bliver ofte taget med på råd i konkrete problemstillinger. Du får rig mulighed for at sætte dit eget præg på enhedens arbejde, idet vi hele tiden udvikler Indkøbsjura og enhedens rolle i kommunen. Enheden er placeret i Økonomiforvaltningen, men leverer som koncernfunktion services på tværs af kommunens syv forvaltninger. Rådgivning Indkøbsjura leverer løsningsorienteret juridisk rådgivning om indkøb, udbud og kontrakter og sparring af høj kvalitet og med forståelse for de særlige politiske og kommercielle hensyn, som gør sig gældende i Københavns Kommune. Visse spørgsmål vil umiddelbart kunne besvares, mens andre vil give dig mulighed for fordybelse i juridiske og komplekse problemstillinger. Paradigmer Indkøbsjura er ansvarlig for kommunens paradigmeunivers, hvor vi udvikler nye paradigmer og vejledning samt løbende opdaterer vores tidligere paradigmer, så de afspejler den nyeste juridiske udvikling, politiske beslutninger og erfaringer fra forgange kontraktperioder. Viden Endelig er det også Indkøbsjuras ambition at bidrage til at højne indkøbsorganisationens fælles vidensniveau på udbud- og kontraktområdet ved bl.a. at lave nyhedsbreve, udarbejde notater og afholde videns- og netværksarrangementer, hvor aktuelle emner og problemstillinger kan drøftes, fx på baggrund af et oplæg fra Indkøbsjura. Om dig Til ovenstående job søger vi en person med lyst til at arbejde med reglerne for udbud og kontrakt. Der er god mulighed for kompetenceudvikling, og vi opfordrer derfor både erfarne og nyuddannede til at søge stillingen. Konkret forestiller vi os, at
  • du er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur.
  • du evt. har relevant udbudsretlig erfaring og erfaring med kontraktudarbejdelse, men det tiltaler dig også, at dine arbejdsopgaver berører andre retsområder.
  • du er i stand til at formidle kompleks juridisk materiale til både jurister og ikke-jurister.
  • du kan skabe gode relationer til kollegaer og samarbejdspartnere. Du er tillidsvækkende og står gerne til rådighed for sparring med og rådgivning af kollegaer.
  • du i dit juridiske arbejde er kreativ og løsningsorienteret og indtænker kommercielle hensyn.
  • du har gennemslagskraft og kan drive (forandrings)processer og gennemføre projekter med mange aktører og interessenter i en politisk ledet organisation.
  • du har forståelse for, hvordan digitale løsninger kan understøtte brugen af paradigmer.
Vi tilbyder
  • en lille afdeling med et stærkt sammenhold.
  • et sted, hvor du får faglige og personlige udfordringer.
  • et stærkt fagligt netværk og miljø, hvor du får mulighed for at udvikle dine kompetencer.
  • en central placering i Center for Indkøb og Forsikring, hvor du kan samarbejde tæt med udbudskonsulenter, jurister og contract managere, der gennemfører udbud af organisationens tværgående rammeaftaler og driver disse.
  • fleksible arbejdsvilkår, som sikrer en god balance mellem arbejdsliv og privatliv, og mulighed for hjemmearbejde.
  • en kultur med høj grad af tillid og ansvar.
  • mulighed for at samarbejde bredt på tværs af kommunen og på forskellige niveauer.
  • et rart arbejdsmiljø med faglig sparring og motiverede kolleger.
Stillingen er placeret i enheden for CSR og Indkøbsjura, der p.t. består af 18 medarbejdere og en chef. Løn- og ansættelsesvilkår Fastansættelse med løn- og ansættelsesforhold efter relevant overenskomst med Københavns Kommune. Der er mulighed for individuel lønforhandling, og der vil afhængigt af erfaringer og kompetencer være mulighed for ansættelse som special- eller chefkonsulent. Stillingen er til besættelse snarest muligt. Vi prioriterer din faglige og personlige udvikling, så du har de bedste forudsætninger for at være en succes i din opgaveløsning. Arbejdsuge på 37 timer (inkl. frokost). Yderligere information Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte chef for Indkøbsjura og CSR David Salomonsen på 2496 4530. Stillingen søges via knappen “søg dette job" her på siden. Vedhæft CV og eksamensbevis sammen med din ansøgning senest onsdag den 10. august 2022. Vi forventer at holde samtaler i uge 33 og 34.
    Københavns Ejendomme og Indkøb

    Københavns Ejendomme og Indkøb har ansvaret for Københavns Kommunes ejendomsportefølje og for, at vi køber effektivt ind i kommunen. Vores ca. 2.000 medarbejdere arbejder hver dag for en serviceorienteret ejendomsadministration og vedligeholdelse af kommunens mere end 2,6 mio. m2. Ligesom vi understøtter kommunens samlede indkøb på ca. 6,5 mia. kr. årligt. Gennem effektiv ejendomsservice, drift og vedligehold samt en professionel indkøbsorganisering frigør vi ressourcer til, at vores 58.000 kolleger i Københavns Kommune kan skabe en bedre hverdag for københavnerne. Alt det gør vi ud fra bedste aktuel viden og i tæt samspil med kunder, leverandører og samarbejdspartnere ud fra devisen: Det skal være nemt, effektivt og bæredygtigt.

    Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk



    Find Danmarks bedste ledere og specialister, mens de er i job
    Opnå unik eksponering med en jobannonce på Altinget og Mandag Morgen