
Vicedirektør - Ledelse i hjertet af velfærdsstaten
Den Sociale Virksomheds kerneopgave er at skabe rammerne for, at børn, unge og voksne med handicap, psykisk sygdom og/eller sociale problemer oplever høj livskvalitet og får mulighed for at udvikle sig og leve et så selvstændigt liv som muligt. Det er den opgave og de mennesker, vi brænder for.
Som vicedirektør får du muligheden for at være med til at nytænke velfærd i Den Sociale Virksomhed, og derved skabe mærkbare resultater og forbedringer inden for et område, der har betydning for mange mennesker. Samtidig tilbydes du et stort og konstruktivt ledelsesrum. Du vil blive mødt med tillid og opbakning til at tænke nyt, udvikle og virkeliggøre, både i forhold til tilbuddenes ydelser, men også i ledelsesrummet, i vores organisering, i det tværgående samarbejde og i forhold til din egen, personlige udvikling. Vi har et generøst og rummeligt kollegaskab, en ordentlig og varm tone, og vi er aldrig i tvivl om, hvem vi er her for.
Du vil - sammen med direktøren - indgå i direktionen, der har det samlede ledelsesansvar for Den Sociale Virksomhed. Du vil få selvstændigt ledelsesansvar for medarbejderne i Kvalitet og Indsatser samt for et nærmere aftalt antal tilbudsledere.
Den Sociale Virksomhed leverer ydelser i den aftalte kvalitet og i al væsentlighed inden for de økonomiske rammer. Kerneopgaverne løses af dedikerede og kompetente ledere og medarbejdere, der aktivt bidrager til udvikling og drift af tilbuddene på tværs af organisationen. Medarbejdertrivslen, ledertrivslen og den sociale kapital er god, og ledelseskulturen er præget af stor frihed under ansvar, gensidig generøsitet og samarbejde om den fælles kerneopgave. Der er således et godt udgangspunkt for den kommende vicedirektør.
Det er naturligvis ikke det samme som, at der ikke er opgaver og udfordringer, der skal håndteres:
- Kontinuerligt samarbejde med de kommunale aftagere af Den Sociale Virksomheds ydelser - kvaliteten skal være både høj og matche forventningerne, forhandlingerne skal være konstruktive for begge parter, og det konkrete samarbejde skal være tæt og tillidsfuldt. Dette gælder ikke mindst i en tid, hvor den kommunale økonomi er under pres.
- Virksomheden har i 2022 arbejdet med at justere og robustgøre sin organisation for at effektivisere opgaveløsningen, sikre tidligere identifikation af udfordringer, styrke samarbejdet med kommunerne, styrke brugen af it og innovative løsninger. Dette arbejde pågår stadig.
- Den Sociale Virksomhed har en stor og decentral organisation, hvor distanceledelse fylder ekstraordinært - en central udfordring er her at sikre konsistens og tydelighed på tværs af organisationsniveau og -skel.