Altinget slår trafikrekord i valgmåneden

Folketingsvalget i juni betød særlig stor interesse for Altinget, som slår trafikrekord i valgmåneden.

Det viser den netop offentliggjorte trafikmåling foretaget af Danske Medier for den samlede mediebranche.

Den øgede trafik skyldes blandt andet folketingsvalget 18. juni 2015. Valgdækningen på Altinget tiltrak også mange annoncører i det politiske Danmark, heriblandt interesseorganisationer og partier.

Ifølge opgørelsen havde Altinget i juni 328.181 brugere, 884.727 besøg og 2.235.471 sidevisninger. Til sammenligning havde mediet 160.665 brugere i måneden før og mere end fordoblede således sit brugertal på blot en måned, viser opgørelsen.

Altinget placerer sig dermed på en 57. plads over samtlige danske mediers besøgstal og er dermed større end medier som Lauritz.com, Sondagsavisen.dk og Jobzonen.dk, noterer Altingets annoncebureau, Nichehuset.

De tre mest besøgte blev i juni dr.dk (2.506.997 brugere), tv2.dk (2.446.131 brugere) samt ekstrabladet.dk (2.216.377).

Forrige artikel Danmarks politiske hotel åbnet i Folkemødets hjemby Danmarks politiske hotel åbnet i Folkemødets hjemby Næste artikel NORD skifter navn til Ekokem