Gammel kending bliver formand i Jysk Fynske Medier

Per Westergård er med bogen "Den Journalistiske Forbindelse" gået aktivt ind i kampen om fremtidens medieudvikling, og nu er han udpeget som ny bestyrelsesformand for Jysk Fynske Medier. 

Per Westergård
Per Westergård (67) Formand, Jysk Fynske Medier, bestyrelsesmedlem, Ritzaus Bureau, fhv. chefredaktør og direktør, Jysk Fynske Medier

Per Westergård har hidtil været næstformand i Jysk Fynske Mediers bestyrelse. 

Men som led i et rotationsprincip mellem tre aktører i den tværregionale mediekoncern er Per Westergård nu ny bestyrelsesformand.

Og det er en vigtig opgave, der venter Per Westergård, da medievirksomheden i denne tid er optaget af udbuddet af FM4-kanalen – som Radio 24/7 tidligere har siddet på, og over for stiften.dk vurderer den nye formand, at FM4-kanalen har potentialet til at "ændre selvforståelsen hos medarbejderne."

Derfor er det centralt for den nyudnævnte formand, at mediehuset hjemtager udbuddet af kanalen. 

"På den korte bane er jeg mest optaget af udbuddet af FM4-kanalen. Det vil kunne få en stor strategisk betydning for Jysk Fynske Medier og give en anden selvforståelse hos medarbejderne. Det kan også give os en anden position i det danske mediebillede, hvis det lykkes os at få koncessionen på otte år med FM4," siger Per Westergård.

Per Westergård har tidligere været chefredaktør hos Jysk Fynske Medier og haft en række bestyrelsesposter i den fynske del af mediekoncernen omkring Fynske Medier. Derudover har han i 2018 skrevet bogen "Den Journalistiske Forbindelse" med mediesociologen Søren Schultz Jørgensen. 

ravnborg@altinget.dk

Tilbage til navnenyt »

Prøv forskning gratis i 14 dage

  • Artikler
  • Debat
  • Politisk kalender
  • Spørgsmål og svar
Gratis prøveabonnement