Tak for dit engagement i vores fælleskab


Er du sikker på, at du vil anmelde denne kommentar?

  • Bertel Johansen · Maskinmester

    Stefan B. Rasmussen: Ja, vi trættes, men..........

    De har så ganske ret i at vi trættes, men De fejler noget i Deres indlæg når De benævner letbanen/sporvognen "højklasset kollektive trafikale løsninger."

    Det er jo d lige præcis det den IKKE er. Det er en tilbagevenden til en teknisk håbløs model som SF-sporvejsborgmester Willy Brauer afskaffede i København. Citat fra hans nekrolog i avisen Information:

    "Willy Brauers store organisatoriske evner kombineret med sans for plan og orden kom for alvor til deres ret ved løsning af administrative opgaver. Som sporvejsborgmester i København fra 1962 til 1970 gennemrationaliserede Willy Brauer Københavns Sporveje – blandt andet ved i hurtigt tempo at erstatte sporvogne med busser. På den måde vendte han en nedgang i antallet af passagerer til en fremgang.

    Bemærk venligst det med "passagerfremgang." Og så faldt prisen for resten også markant ved samme lejlighed !

    Uflexibel skinnetrafik der helt eller delvis skal dele tracé med anden trafik er kun blevet endnu mere håbløs siden dengang.

    Indsigelserne på alle tal- og økonomispådommene er trættende, men det er den faktuelle teknologiske funktionalisme absolut ikke.

    Som De så rigtigt skriver: Den rigtige løsning er en Metro eller S-tog i helt egen tracé. Så kunne vi tale om "højklasset kollektive trafikale løsninger."

    Og som De også så rigtigt skriver: Den individuelle trafikløsning er nu engang den optimale for langt de fleste, også for Dem selv, og hertil gælder jo trædecykel. elcykel, "speedpedaleringer", knallerter, scootere, motorcykler og personbiler. Vi vælger selv.

Prøv uddannelse gratis i 14 dage

  • Artikler
  • Debat
  • Politisk kalender
  • Spørgsmål og svar
Gratis prøveabonnement