Tak for dit engagement i vores fælleskab


Er du sikker på, at du vil anmelde denne kommentar?

  • Jeppe Vejlby Brogård · Projektleder

    Taler vi nu om hele regionens system?

    Hej Jonas
    Jeg har blot påpeget, at Fosgeraus og dine påstande taler mod bedre vidende. Jeg har iøvrigt hele tiden henvist til min dokumentation.

    Det er at gøre grin med ledende politikere at anfægte det grundlag, de har truffet afgørelse på, når anfægtelsen er baseret på forkerte præmisser, som endda er afsløret.

    Den samfundsøkonomiske beregning fra 2013 viser en følsomhedsberegning med positiv intern rente. Sammenholdt med den faktiske ændring af projekter er der altså balance, ifølge beregningens egne tal.

    Tredoblingen af kapaciteten på Ring 3 fremgår af Udredningens passagertalprognose på omkring 65.000 pendlere og årsdøgntrafikkens højeste antal biler. I alt 95.000 på Ring 3 er hovedregning, ligesom tredoblingen i forholdet til udgangspunktet er selvstændig tænkning.
    Jeg har dog ikke medtaget cykler. Til gengæld er der plads til flere passagerer i letbanen end passagerprognosen medtager. Så egentlig er kapaciteten større. Hvis passagerudviklungen bliver mere positiv end prognosen i 2013-udredningen, så kan jeg se en firedobling.

    Men lad os for klarheds skyld buge udredningens tal.

Prøv civilsamfund gratis i 14 dage

  • Artikler
  • Debat
  • Politisk kalender
  • Spørgsmål og svar
Gratis prøveabonnement