Tak for dit engagement i vores fælleskab


Er du sikker på, at du vil anmelde denne kommentar?

  • Klaus Flemløse · cand.scient. mat/stat

    L&F: Gyllen må være steget Kjeld Hansen til hovedet

    Det er med nogen undren, at jeg læser Morten Høyer’s svar på en artikel i Altinget af Kjeld Hansen, idet svaret er et meget følelsesladet og usagligt.
    Enhver, der arbejder med kommunikation, må tage hensyn følgende principper for al kommunikation:

    Du må aldrig lyve over for en journalist
    Du må aldrig drage en journalists kvalifikationer i tvivl
    Du må aldrig nedvurdere kunderne

    Hvis man blot forsynder sig mht. et af disse punkter, åbnes op for yderligere spørgsmål.

    Jeg mener, at Morten Høyer forsynder sig mod disse principper.
    Det er dertil en journalistik bommert, idet der tilsyneladende har været en kommunikation mellem Altinget og Danish Crowns før offentliggørelsen af Kjeld Hansens artikel. Det er tilsyneladende lykkedes Danish Crown at foretage en redigering af Kjeld Hansens artikel. Helt uhørt.

    Morten Høyer’s svar burde have være noget i følgende retning:

    ”Det er korrekt, at der er sket en naturlig udskiftning af ledelsen i L&F. Det er også rigtigt, at Danish Crown har synspunkter på den fremtidige strategi. Det er alt for tidligt at begynde at gisne om den fremtidig strategi. Beslutningerne ligger et stykke ud i fremtiden.

    I øvrigt vil jeg takke Kjeld Hansen for hans store arbejde med at dække landbrugspolitikken. Det er ikke alt hvad Kjeld Hasen skriver,som vi er enig med ham i, men det er ofte et grundlag for en løbende dialog. Tak for det. ”

    L&F er i alvorlig krise både mht. økonomi, landbrugspolitik og kommunikation. Specielt krisen mht. kommunikation kan blive alvorlig, idet det er lykkedes L&F, Bæredygtig Landbrug og en række landbrugsskribenter at lægge alle kritikere for had med hån, spot og spe således, at der i dag er et begrænset antal danskere, der støtter landbruget. Landbruget har en meget ringe legitimitet. Dette kan blive alvorligt i en politisk beslutningsproces i Folketinget.

    Grundlæggende glemmer landbruget, at kunden altid har ret. Læs derfor følgende indlæg:

    https://gylle.dk/nutids-kundeklager-er-fremtids-guld/

    Til Lars Høyer:
    Betragt dette indlæg som en ledetråd for L&F’s fremtidige kommunikation.
    Det er mit bedste råd til Lars Høyer og L&F.

Prøv arbejdsmarked gratis i 14 dage

  • Artikler
  • Debat
  • Politisk kalender
  • Spørgsmål og svar
Gratis prøveabonnement