Tak for dit engagement i vores fælleskab


Er du sikker på, at du vil anmelde denne kommentar?

  • Anthony Barrett ·

    Trafikomlægninger i Lyngby ved letbaneanlæg.

    Som projektleder må Jeppe Vejlby Brogård kunne løfte sløret for, hvordan trafikken skal afvikles mellem den vestlige og den østlige del af Lyngby, der er delt af omfartsmotorvejen .

    Der er pt. 3 principielle ruter mellem Vest-Lyngby og Øst-Lyngby:

    1. Den centrale på Engelsborgvej gennem jernbaneviadukten ved Lyngby station til Klampenborgvej.

    2. Den sydlige ad Hørsholmmotorvejen via Klampenborgvej.

    3. Den nordlige ad Nybrovej/ Hummeltoftevej til Sorgenfri.

    Den centrale er hovednerven i samfærdslen. Den vil blive mere eller mindre blokeret i anlægsperioden af letbanen. Det vil gøre det meget svært at komme til Lyngbys bymidte vestfra og vil givet medføre butiksdøden for en hel del virksomheder i Lyngby Hovedgade.

    Den nordlige kan ikke klare meget mere trafik end nu. Jeg har selv boet på Nybrovej i de år hvor Ring 3 motorvejen blev kraftigt udbygget. Trafikken holdt stille i lange perioder af myldretiden om morgenen. Antallet af biler dengang var ca. 20% mindre end i dag.

    Den sydlige ad Hørsholmmotorvejen er hæmmet af meget svage og dårligt udførte motorvejsudfletninger til og fra Ring 3.

    Det virker ikke overbevisende at en nogenlunde normal trafikafvikling vil kunne lade sig gøre i anlægsperioden af letbanen gennem det centrale Lyngby, men det er der måske ikke taget endelig stilling til i den planlægning af letbaneanlægget der foreligger på nuværende tidspunkt.

    Jeg ser frem til at planlæggerne kan løfte sløret for hvorledes de beskrevne problemer kan løses effektivt så samfundet fortsat kan fungere - inden man går i gang med letbanen,

    Det kan vel ikke være en politisk hemmelighed.

Prøv uddannelse gratis i 14 dage

  • Artikler
  • Debat
  • Politisk kalender
  • Spørgsmål og svar
Gratis prøveabonnement