Tak for dit engagement i vores fælleskab


Er du sikker på, at du vil anmelde denne kommentar?

  • Henrik · Elektriker

    Marcus

    DSBs tog skal lige så vel som en privat udbyders tog have skinner at køre på, signaler der virker og strøm i køreledningen.
    De forhold har DSB inden indflydelse på - det har alene det 100% statsejede BaneDanmark.
    Et andet problem er, at man ansætter flere administrative medarbejdere, f.eks. "innovationsrebeller", og nedprioriterer personalet i produktionen - altså dem der skal tjene penge til virksomheden.
    Det koster f.eks. det offentlige 8-900.000 kr. hver gang der skal uddannes en ny lokomotivfører - men det er selvfølgelig en anden kasse, nemlig statskassen der betaler hovedparten af uddannelsen.

    Og husk lige - at som arbejdsmarkedet ser ud i dag, så får virksomheder der lønner dårligt og tilbyder usle vilkår til de ansatte også medarbejdere der er fuldstændig ligeglade med slutproduktet.

Prøv justits gratis i 14 dage

  • Artikler
  • Debat
  • Politisk kalender
  • Spørgsmål og svar
Gratis prøveabonnement