Tak for dit engagement i vores fælleskab


Er du sikker på, at du vil anmelde denne kommentar?

  • Tom Elmer Christensen · Specialkonsulent, KL

    Samfund og samfundsøkonomi hænger ikke sammen

    Tak til Mogens Fosgerau for en god oplistning. Her kommer punkt 11 og 12
    Punkt 11: Regeringens plan har ensidigt fokus på de statslige veje og anlæg, der kun udgør 5 % af Danmarks veje. Man ser helt bort fra den trængsel mange flere biler og nærmest eksplosion i pakke-og vareudbringning skaber på de kommunale veje i by og land. Heller ikke ønsket om erhvervstransport på landet er kommet med, selv om rigtig mange tunge lastbiler og landbrugsmaskiner kører på veje, der aldrig var beregnet til den trafik. De opgaver overlades til kommuner, som i tilgift får anlægsstop og markant større velfærdsudgifter.
    Punkt 12: Den samfundsøkonomiske model, som Folketinget har betalt for, har ALDRIG prioriteret kommunale veje, fordi den ikke er konstrueret til det. I 2009 fik de statslige veje, broer og tog 140 mia. kr. Nu lægges op til yderligere 112 mia. kr. efter modellen.

Prøv sundhed gratis i 14 dage

  • Artikler
  • Debat
  • Politisk kalender
  • Spørgsmål og svar
Gratis prøveabonnement