Er det rimeligt, at åbningstiden hos telefonlinjen for Region Sjællands fællesvisitation for ortopædkirurgi over sommeren har været skåret ned fra tre timer i hverdage til en enkelt time?
Ministersvar er robotgenereret indhold, der oprettes automatisk på basis af Folketingets database over de spørgsmål, der stilles af Folketingets medlemmer og besvares af regeringens ministre. Overskrifterne er skrevet af Altinget. Altinget tager forbehold for fejl i indholdet.
Finder ministeren det rimeligt, at åbningstiden hos telefonlinjen for Region Sjællands fællesvisitation for ortopædkirurgi over sommeren har været skåret ned fra tre timer i hverdage til en enkelt time, hvilket har resulteret i, at patienter har måtte vente flere timer på at komme igennem på telefonen? Der henvises til artiklen ”Patienter venter flere timer i telefonkø: - Det er dybt problematisk” bragt hos TV2 Øst onsdag den 17. juli 2024.
”Finder ministeren det rimeligt, at åbningstiden hos telefonlinjen for Region Sjællands fællesvisitation for ortopædkirurgi over sommeren har været skåret ned fra tre timer i hverdage til en enkelt time, hvilket har resulteret i, at patienter har måtte vente flere timer på at komme igennem på telefonen? Der henvises til artiklen ”Patienter venter flere timer i telefonkø:
- Det er dybt problematisk” bragt hos TV2 Øst onsdag den 17. juli 2024.” Svar:
Det skal selvfølgelig være muligt for borgere og patienter at komme igennem til de regionale visitationsenheder, også i sommerferieperioden.
Jeg noterer mig, at Region Sjælland, som er omtalt i den artikel, spørgsmålet refererer til, henviser til prioriteringer som følge af ferieafvikling.
Det er min forventning, at landets visitationsenheder er tilgængelige for borgere og patienter i et rimeligt omfang, herunder også i Region Sjælland.