Om  
Marcus Stoltze
Morten Langager

Dansk Erhverv hyrer SoMe-ekspert som ny kampagnechef

Marcus Stoltze er Dansk Erhvervs nye kampagnechef. Han kommer fra en stilling som seniorrådgiver hos Operate.

Foto: Martin Sylvest/Ritzau Scanpix
Jonas Fredborg

Marcus Stoltze bliver ny kampagnestrateg for Dansk Erhverv. 

Det oplyser han til Altinget.

"Dansk Erhverv er allerede en stærk stemme i den offentlige debat. Med min indtræden i Dansk Erhverv har jeg en klar ambition om at styrke den stemme i endnu højere grad overfor både beslutningstagere og den bredere befolkning," udtaler Marcus Stoltze og fortsætter:

"Dansk Erhverv skal i endnu højere grad være kendt for at sætte dagsordener gennem kreative kampagner, databaseret kommunikation og digital interessevaretagelse. Det håber jeg, at jeg med min erfaring og viden, kan bidrage til."

Marcus Stoltze begynder i stillingen som ny kampagnechef 1. maj.

"Dansk Erhverv er i en rivende udvikling på alle fronter. Det kræver solid kommunikation og kampagner, der sætter dagsorden. Derfor er jeg super glad for, at en kapacitet som Marcus Stoltze bliver en del af vores hold. Han har spændende visioner og ambitioner," udtaler direktør Morten Langager.

Han kommer fra en stilling som seniorrådgiver hos bureauet Operate, hvor han siden 2020 har arbejdet med analyser af særligt sociale medier. Han har tidligere været digital ansvarlig for Liberal Alliance. 

Marcus Stoltze er uddannet kandidat i kommunikation fra RUC.

Politik har aldrig været vigtigere

Få GRATIS nyheder fra Danmarks største politiske redaktion

Omtalte personer

Marcus Stoltze

Kampagnechef, Dansk Erhverv, fhv. seniorrådgiver, Operate
cand.comm. (RUC 2017)

Morten Langager

Direktør, Dansk Erhverv
journalist (DJH 1999), BA i offentlig administration (Roskilde Uni. 1995)

0:000:00