Forsker hudfletter årtiers hovedløse teknologiforbrug

DIGITALT: Siden 1980’erne har den danske uddannelsessektor brugt enorme summer på ny teknologi. Formentlig til ingen verdens nytte, konkluderer Jesper Balslev i ny ph.d.-afhandling.

Lærerne er blevet påført en ekstra byrde med at skulle være distraktionssheriffer, siger Jesper Balslev.
Lærerne er blevet påført en ekstra byrde med at skulle være distraktionssheriffer, siger Jesper Balslev.
Tyson W. Lyall

Jeg tror ikke, det er muligt at lave et fokuseret læringsmiljø, så længe det lever parallelt med shopping, underholdning, porno, gambling osv.

Jesper Balslev

Der findes et stort, sort hul, som det offentlige hvert år hælder millioner af kroner ned i.

Det sker i forventningen om, at der en dag vil vælte programmører, ingeniører og kloge hoveder op og strømme ud på arbejdsmarkedet.

Efter flere årtier venter vi stadig i spænding. For ingen ved rigtig, hvad man har fået for pengene.

Dokumentation

Jesper Balslev forsvarer sin ph.d.-afhandling 21. februar kl. 10.00 på KEA i København.

Bedømmelsespanelet består af Neil Selwyn (Monash University), Ernst Schraube (RUC) og Cathrine Hasse (AU).


Altinget logoUddannelse
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget uddannelse kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00