Forsker hudfletter årtiers hovedløse teknologiforbrug
DIGITALT: Siden 1980’erne har den danske uddannelsessektor brugt enorme summer på ny teknologi. Formentlig til ingen verdens nytte, konkluderer Jesper Balslev i ny ph.d.-afhandling.
Tyson W. Lyall
RedaktørJeg tror ikke, det er muligt at lave et fokuseret læringsmiljø, så længe det lever parallelt med shopping, underholdning, porno, gambling osv.
Jesper Balslev
Der findes et stort, sort hul, som det offentlige hvert år hælder millioner af kroner ned i.
Det sker i forventningen om, at der en dag vil vælte programmører, ingeniører og kloge hoveder op og strømme ud på arbejdsmarkedet.
Efter flere årtier venter vi stadig i spænding. For ingen ved rigtig, hvad man har fået for pengene.
Jesper Balslev forsvarer sin ph.d.-afhandling 21. februar kl. 10.00 på KEA i København.
Bedømmelsespanelet består af Neil Selwyn (Monash University), Ernst Schraube (RUC) og Cathrine Hasse (AU).