Uddannelser har allerede sparet markant på markedsføring

SPAREKRAV: Gymnasier, erhvervsskoler og VUC’er har sparet på markedsføringsudgifterne de senere år. Det viser tal fra Børne- og Undervisningsministeriet. Der er ikke mere at komme efter, lyder det fra sektoren.

Uddannelsesinstitutioner bruger færre penge på at tiltrække unge som disse.
Uddannelsesinstitutioner bruger færre penge på at tiltrække unge som disse.Foto: Anne Bæk/Ritzau Scanpix
Tyson W. Lyall

Fra 211,2 millioner kroner i 2016 til 153,9 millioner kroner i 2019.

Den samlede regning til markedsføringsudgifterne på landets almene gymnasier, VUC’er og erhvervsskoler er faldet betragteligt de senere år.

Står det til regeringen, skal der dog gøres yderligere et indhug i markedsføringsbudgetterne.

Dokumentation

Så meget brugte institutionerne på markedsføring i 2016:

Almene gymnasier: 38,2 millioner kroner.

Erhvervsskoler: 138,9 millioner kroner.

VUC: 34,1 millioner kroner.

Samlet: 211,2 millioner kroner.

Så meget brugte institutionerne på markedsføring i 2019:

Almene gymnasier: 26,7 millioner kroner.

Erhvervsskoler: 100,6 millioner kroner.

VUC: 26,6 millioner kroner.

Samlet: 153,9 millioner kroner.

= fald på 57,3 millioner kroner (27 procent).

 

Kilde: Børne- og Undervisningsministeriet


Altinget logoUddannelse
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget uddannelse kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00