Om uddannelsen
En kombination af forskningsbaserede indsigter og praktiske cases, der gør dig i stand til at identificere adfærdsudfordringer og tage stilling til, hvordan adfærdsforandring kan bringes i spil som løsning.
Værktøjer til at skabe og lede projekter, der kan flytte adfærd. Vi uddanner dig ikke til adfærdsdesigner, fordi vi mener adfærdsforandring kræver en kombination af stærke fagligheder. Derimod klæder vi dig på til at skabe et adfærdsprojekt fra bunden og lede det sikkert i mål.
Din egen case i form af et eksekveringsklart projekt. Du skaber dit eget adfærdsprojekt med udgangspunkt i en aktuel udfordring fra din organisation, og får sparring undervejs fra kursusleder, deltagere og eksperter.
Med forløbet får du både masser af indsigter fra adfærdsforskningen og metoder til at arbejde med at ”nudge” en anden adfærd frem gennem adfærdsdesign.
- Du stifter bekendtskab med mange konkrete eksempler fra både offentlige organisationer og virksomheder.
- Du arbejder med din egen case igennem forløbet og får masser af sparring.
- Du får værktøjer med hjem, som du kan bruge i dagligdagen også efter forløbet.
Læringsmål
Undervisningsforløbet er praktisk orienteret og sætter dit arbejde med adfærdsprojekter i fokus. Vi giver dig værktøjerne til at sætte mål, definere succeskriterier og gennemføre adfærdsprojekter, der gør en forskel. Du lærer at designe, lede og gennemføre et adfærdsprojekt fra A-Z.
Er du beslutningstager i en offentlig organisation? Så er dette din mulighed for at opruste jeres kapacitet og bringe adfærdsforandring ind i værktøjskassen.
Er du ansvarlig for konkrete borger- og virksomhedsrettede projekter fx i et ministerium eller en styrelse? Så er dette din mulighed for at klæde dig selv på til at udvikle, lede og kvalitetssikre projekter med adfærdsforandring.
Vi tilbyder derfor en uddannelse, der gør dig i stand til følgende:
1. Identificere adfærdsudfordringer og bruge adfærdsforandring som løsning ved hjælp af de ni adfærdsdrivere
2. Scope, designe og lede et adfærdsprojekt fra start til slut med inddragelse af de rigtige specialistkompetencer
3. Kvalitetssikre adfærdsprojekter herunder udvikle og gennemføre effektmåling og evaluering