Grøn på landbrug – garvet på medier

INTERVIEW: Kommunikation skal ud i alle afkroge af Landbrug & Fødevarer. Selv når der sås og høstes, skal der tænkes kommunikation. Det mener L&F's nye kommunikationsdirektør, Susanne Hegelund, der indrømmer, at hun endnu er helt grøn på landbrugsområdet.
Foto: Gyldendal
Tyson W. Lyall

Jeg er ikke just ekspert i landbrug og i fødevareproduktion og -udvikling, men jeg ved til gengæld en ting eller to om medier og om at sætte en dagsorden.

Susanne Hegelund
Kommunikationsdirektør, L&F
Fakta
Uddrag af Susanne Hegelunds CV:
* 2010: Studievært, TV2 News
* 2007: Chef, TV-Avisen
* 2006: Chef, DR's politiske redaktion og Pengeredaktionen
* 2002: Erhvervsredaktør, DR
* 1998: Chef, Deadline, DR2
* 1990: Politisk reporter, TV Avisen
* 1987: Journalist fra Danmarks Journalisthøjskole
Andet:
* 2006: Forfatter til Håndbog for statsministre med Peter Mose

Kilde: susannehegelund.dk
En erfaren medieperson, men et grønt landbrugsmenneske. Det er, hvad L&F har fået inden for dørene med ansættelsen af Susanne Hegelund. Den 55-årige uddannede journalist indrømmer gerne, at hun endnu ikke ved meget om landbrug. Til gengæld kan L&F forvente fuld valuta for hendes brede erfaring på medieområdet.

"Jeg er ikke just ekspert i landbrug og i fødevareproduktion- og udvikling, men jeg ved til gengæld en ting eller to om medier og om at sætte en dagsorden. Derudover ved jeg også noget om at gøre svært stof let tilgængeligt og at få et klaver til at spille rent. Det har faktisk været det, jeg har fokuseret på i rigtig mange år," siger den tidligere Christiansborg-journalist, der satte sig i direktørstolen den 1. marts.

Kommunikation sidder så dybt under huden på den garvede journalist, at branchen kan forvente en direktør, der vil tænke det ind i alle afkroge af L&F.

"Jeg kan forhåbentlig være med til at sikre, at kommunikation bliver indtænkt i alle gerninger og i al strategi," siger hun.

0:000:00