Direktør i Nordea-fonden: Museer skal tænke nyt for at få penge

INTERVIEW: Nordea-fonden snævrer sin strategi ind og vil fremover fokusere på blandt andet småbørnsområdet og på at få flere danskere ud i naturen. Og så får lokale initiativer lettere adgang til fondens midler.

”Vi skal have flere danskere ud under blå himmel, så
vi kan få flere naturoplevelser ind i hverdagen,” siger Henrik Lehmann Andersen, direktør i Nordea-fonden. 
”Vi skal have flere danskere ud under blå himmel, så vi kan få flere naturoplevelser ind i hverdagen,” siger Henrik Lehmann Andersen, direktør i Nordea-fonden. Foto: Nordea-fonden
Carsten Terp Beck-Nilsson

Få os dog for dælen ud i landskaberne i stedet for at lade os stå indenfor og kigge på malerierne.

Henrik Lehmann Andersen
Direktør, Nordea-fonden

”Vi skal have flere danskere ud under blå himmel, så vi kan få flere naturoplevelser ind i hverdagen.”

Det er en af pointerne i en nye strategi for Nordea-fonden, der årligt uddeler lidt over 100 millioner kroner til kulturområdet.

Ifølge Nordea-fondens direktør, Henrik Lehmann Andersen, kommer den nye strategi også til at få betydning for kulturinstitutionerne, hvis de fortsat vil gøre sig forhåbninger om fondsmidler.

Altinget logoKultur
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget kultur kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00