Bliv
kontaktet

Medlemsrelationer

Altingets netværk om medlemsrelationer sætter skarpt fokus på det medlemsbaserede virksomheder og de problemstillinger og mulighedsrum, der knytter sig til dem. Netværket er derfor for dig, som er ansvarlig for at skabe - og fastholde - forbindelsen mellem organisationens formål og medlemmernes interesser. Din titel er ikke afgørende for, om du har en plads i netværket. Dét der er helt centralt for at tage del i netværket er, at du eksempelvis er ansvarlig for tiltrækningen og fastholdelsen af medlemmer, medlemsundersøgelser, medlemskommunikation, medlemsengagement og andre opgaver, der knytter sig til gøremålene af en medlemsbaseret organisation. 

Netværket består af en bred vifte af organisationer. For indenfor netværkets rammer er der nemlig både fagforeninger, partier, brancheforeninger, interesseorganisationer og NGO'er repræsenteret. Netværkets formål er kort fortalt at erfaringsudveksle med ligesindede, der har en interesse i at skabe og fastholde gode medlemsrelationer til organisationens medlemmer. Og dét realiserer vi gennem alt fra oplæg fra toneangivende aktører på området, diskussioner i netværket såvel som workshops. 

Mødeleder

Netværkets faste mødeleder er Lars Midtiby. Med en fortid som direktør i Danske Handicaporganisationer og ikke mindst ni år som partisekretær i Socialdemokratiet, har Lars bred erfaring med at skabe og fastholde medlemsrelationer. Han vil stå i spidsen for at facilitere samarbejder og diskussioner på tværs af gruppens medlemmer, der kan omsættes og bruges til dagligt i dit professionelle virke.

- Lars Midtiby, direktør, Danmarks Naturfredningsforening

Program

Tidligere begivenheder

Vis

9/6-2022

Thomas Kjær, Partner, Kultur- og adfærdsdesigner, Salesculture

Altingets årlige døgnmøde for medlemsrelationer

Adfærdsdesign og fastholdelsen af medlemmer 

I bestræbelsen på at fastholde sine medlemmer slår vi os tit på de traditionelle metoder for at skabe den gode kundeoplevelse. For netop den gode kundeoplevelse er et effektivt middel til fastholdelsen af din organisations medlemmer. Men måske kan dén oplevelse skabes gennem - for vores organisationer - mere utraditionelle metoder. Og måske kan vi finde sådanne tilgange i psykologien. 

For ifølge Thomas Kjær, Partner, Kultur- og adfærdsdesigner, i Salesculture, kan vi etablere gode kunderelationer - og oplevelser - gennem positiv psykologi og adfærdsdesign. Til dagens første oplæg vil Thomas tage os med til et dyk i adfærdspsykologiens verden, og hvordan den kan gøre sig gældende i vores organisationers bestræbelser på at fastholde og erhverve medlemmer. 

Kragerup Gods, Kragerupgårdsvej 33, 4291 Ruds-Vedby, kl. 9:30-8:30

Mikkel Holm Sørensen, Direktør & adfærdsstrateg, /KL.7

Et dybdedyk i adfærdsdesign v. Mikkel Holm Sørensen

Til dagens møde skal vi blive klogere på adfærdsdesign: Og dermed hvordan vi kan tænke det ind i en medlemsrelateret kontekst. Og hér menes der både, hvordan det kan gøre sig gældende både internt i vores organisationer og eksternt hos vores organisationers medlemmer.

For at blive klogere på dét vil døgnmødets første oplæg derfor være af Mikkel Holm Sørensen, som er direktør og adfærdsstrateg i /KL.7. Mikkel har arbejdet med adfærdsdesign i over 10 år, og er derfor den helt rigtige til at køre os gennem omdannelsen af teori til praksis. 

Kragerup Gods, Kragerupgårdsvej 33, 4291 Ruds-Vedby, kl. 10:30-12:00

14/9-2022

Susanne Hegelund, Kommunikationsekspert og Partner HEGELUND & MOSE

Din organisations grundfortælling som et fastholdelsesmiddel

Alle netværkets organisationer bygger på en lang række traditioner og historie - dét, der er fundamentet for deres identitet. Men nogle gange kan den grundfortælling godt få tabt i bestræbelsen på at erhverve og fastholde medlemmer i et konstant-skiftende marked. Og dertil skal du navigere i et virvar af nye og komplekse muligheder indenfor særligt kommunikation. 

Men spørger du Susanne Hegelund, Kommunikationsekspert og Partner i Hegelund & Mose, kan din organisation opnå meget gennem sin grundfortælling. Og dertil hvordan du kan kommunikere og visualisere din kerneidentitet til dine medlemmer. Til dagens netværksmøde vil Susanne gøre os klogere på, hvordan din organisation kan kommunikere sin grundfortælling, hvilke værktøj du kan bruge og fortælle, hvorfor det er væsentligt at vende tilbage til sine rødder. 

Altinget, Ny Kongensgade 10, 1472 København K, kl. 9:30-12:30

17/11-2022

Lasse Schelbeck, Direktør, Marketing- og kommunikation, IDA

Fastholdelse af medlemmer gennem marketing- og brandstrategiske greb

Et af de største dilemmaer for den medlemsbaserede virksomhed er, hvordan man fastholder sine eksisterende medlemmer. Det er et dilemma som særligt fagforeningerne kender til. For de kan ikke længere blot fastholde deres medlemmer om deres organisations historiske fortælling - der kræves ganske enkelt mere af dem nu. Det har været mere vellykket for nogle end andre. 

En af de succeshistorier finder vi hos ingeniørforeningen IDA, der har en imponerende fastholdelsesrate, imens de er ekstremt populære på brandingfronten. Og måske vi netop kan lære noget af deres strategier som inspiration til vores egne organisationer. Derfor får vi til dagens møde besøg af Lasse Schelbeck, som er direktør i IDA's Marketing- og kommunikationsafdeling. 

Altinget, Ny Kongensgade 10, 1472 København K, kl. 9:30-12:30

Er du interesseret?

Vi hører gerne om din profil og din interesse for Altingets netværk om medlemsrelationer. Udfyld derfor kontaktformularen for at blive kontaktet af os og høre mere om dine muligheder.

Et medlemskab dækker 5 netværksmøder herunder et årligt døgnmøde. Deltagergebyret er kr. 19.995,- ex. moms for alle møderne inkl. fuld forplejning.

 


Accepter betingelser