Bliv
kontaktet

Medlemsrelationer

Altingets netværk om medlemsrelationer sætter fokus på såvel tiltrækning og fastholdelse af medlemmer, hvad enten der er tale om fagforeninger, partier, brancheforeninger, interesseorganisationer eller ngo'er. Netværkets formål er erfaringsudveksling: Hvordan tiltrækker man medlemmer bedst muligt og mest effektivt – og hvordan fastholdes de?

Mødeleder

Netværkets faste mødeleder er Lars Midtiby. Med en fortid som direktør i Danske Handicaporganisationer og ikke mindst ni år som partisekretær i Socialdemokratiet, har Lars bred erfaring med at skabe og fastholde medlemsrelationer. Han vil stå i spidsen for at facilitere samarbejder og diskussioner på tværs af gruppens medlemmer, der kan omsættes og bruges til dagligt i dit professionelle virke.

- Lars Midtiby, direktør, Danmarks Naturfredningsforening

Program

1/10-2020

Netværkets årlige døgnmøde på Grønbechs hotel

Døgnmødet er dit årlige åndehul sammen med dine netværksfæller. Her får du tid til faglige diskussioner, plads til fordybelse og refleksion og til at lære dine netværk at kende. Det finder sted på Grønbechs Hotel i Folkemødets hjemby, Allinge på Bornholm. Temaet for årets døgnmøde er medlemsloyalitet, som vi belyser fra forskellige perspektiver og vinkler. For at give de bedst mulige betingelser for at netværke med med- og modspillere suppleres det faglige program med en dejlig bornholmsk middag i hotellets spisestue og et besøg i hotelbaren, 'Øltinget'.

Grønbechs Hotel, Allinge, Bornholm, kl. 9:00-9:00

Poul Skøtt, direktør, Incontro

Kundeloyalitet med et Plus

Politiken Plus er fordele for abonnenter på Politiken - uanset abonnementstype. For at handle til Pluspris og få adgang til rabatter på Politiken Plus, skal du have et abonnement på Politiken. Poul Skøtt, der i dag er direktør og konsulent i Incontro, var i sin tid med til at opbygge loyaliteten blandt Politikens abonnenter, og dertil var Politiken Plus et vigtigt værktøj. Poul Skøtt fortæller med dagens første oplæg om sine erfaringer med at oprette et kundeklub, som giver fordele for kunderne - og skaber loyalitet. 

Grønbechs Hotel, Allinge, Bornholm, kl. 10:15-11:15

Steffen Löfvall, direktør, cand.merc. SOL, Erhvervs-Ph.d. og ekstern lektor ved CBS og ITU

Medlemsfastholdelse gennem platformstænkning

I forretningsmæssig sammenhæng har flere medlemsbaserede organisationer et strategisk dilemma. På den ene side er medlemsbasen i stigende grad vant til digital selvbetjening, køb og rådgivning via apps. På den anden side synes mange medlemsorganisationer at fastholde en forholdsvis traditionel strategi- og medlemstænkning, hvor det handler om selv at udvikle, producere og markedsføre medlemsydelser til medlemsgrupper, man kender i dag.

Men måske ligger løsningen på dilemmaet i en anderledes og mere platformsbaseret strategi- og organiseringstænkning. De platformsbaserede organisationer tænker og handler nemlig anerledes. De ønsker ikke at kontrollere deres værdikæder for at (for)blive konkurrencedygtige og attraktive for medlemmerne. De ønsker heller ikke selv at udvikle, producere og levere alle ydelser internt. I stedet bygger de platforme, hvor ydelser kan udvikles, leveres og forbruges af et større netværk af aktører. Sat på spidsen er det netværket, der er konkurrencekraften og kernekompetencen.

I sit oplæg vil Steffen Löfvall,  cand.merc. SOL, Erhvervs-Ph.d. og ekstern lektor ved CBS og ITU, se nærmere på, hvad platformstænkning stiller af krav til forretningsudvikling, organisering, kompetence og etik. Og hvordan platformstænkning og -strategi måske kan ændre billedet for medlemsbaserede organisationer.

Grønbechs Hotel, Allinge, Bornholm, kl. 13:00 - 14:30, kl. 13:00-14:30

3/12-2020

Benjamin Rud Elberth, digital rådgiver og direktør, Elberth Kommunikation

Medlemsrelationer via sociale medier

Det går stærkt inden for de sociale medier. Det, som virkede i går, virker måske ikke i dag. Algoritmeændringer, ændrede forbrugsmønstre, lovændringer og en række andre parametre ændrer hele tiden spillereglerne og resultaterne. På dette netværksmøde vil vi sammen blive klogere på, hvad der virker netop nu, hvad enten vi taler Facebook, Twitter, LinkedIn eller Instagram, når fokus er at skabe relationer til såvel eksisterende som potentielle medlemmer. Vi har inviteret Benjamin Rud Elberth, som er digital ekspert med særlig fokus på medlemsorganisationer. Han vil give nogle konkrete bud på tendenser på sociale medier netop nu og fortælle mere om, hvad der kendetegner god kommunikation og engagement via sociale medier.

Altinget, Ny Kongensgade 10, 1472 København K, kl. 9:30-12:30

18/1-2021

Troels Ladefoged, PhD, Senior Manager, BDO

Medlemsteknologi – på godt og ondt

Vi kigger på, hvilke teknologier som for eksempel medlemssystemer der kan bruges til at håndtere medlemmer, når vi på dette netværksmøde får besøg af Troels Ladefoged, som er senior manager hos BDO. Vi ser også på ulemperne.

Hvilke it-systemer og teknologier findes der på markedet, som både kan håndtere potentielle medlemmer og gøre organisationen klogere på de enkelte medlemmer/segmenter, så kommunikation og tilbud i højere grad kan målrettes.

Altinget, Ny Kongensgade 10, 1472 København K, kl. 13:30-16:30

Er du interesseret?

Vi hører gerne om din profil og din interesse for Altingets netværk om medlemsrelationer. Udfyld derfor kontaktformularen for at blive kontaktet af os og høre mere om dine muligheder.

 


Accepter betingelser