Om  
Camilla Erika Lerberg
Judith Kyst

Ny direktør til Fairtrade-mærket

Camilla Erika Lerberg er ansat som ny direktør for Fairtrade-mærket i Danmark. 

Linnea Molbech Sabri

Fremover skal Fairtrade-mærket i Danmark ledes af 46-årige Camilla Erika Lerberg, der i januar er tiltrådt som direktør. 

Det oplyses i en pressemeddelelse. 

Camilla Erika Lerberg kommer fra en stilling som afdelingschef hos Red Barnet, hvor hun havde ansvaret for kommercielle partnerskaber og CSR. I sin nye stilling som direktør for Fairtrade-mærket i Danmark får hun blandt andet ansvar for at øge sortimentet og salget af mærkningsordningens produkter i dansk detailhandel. 

”Valget er faldet på Camilla Erika Lerberg, da hun med sin solide ledelseserfaring, kommercielle tæft og flair for god kommunikation kan være med til at gøre Fairtrade-mærket til meget mere end bare et mærke på bananer og kaffe. Det kræver, at vi bliver endnu bedre til at samarbejde med eksisterende partnere og finde nye samarbejdspartnere, der kan hjælpe os til endnu større succes,” siger Judith Kyst, formand for Fairtrade-mærket Danmarks bestyrelse.

Fairtrade-mærket er en international mærkningsordning, der sigter mod at forbedre arbejds- og levevilkårene for bønder og arbejdere og sikre bæredygtige dyrkningsmetoder i Afrika, Asien og Syd- og Mellemamerika, og Camilla Erika Lerberg håber at gøre flere danskere opmærksomme på, at de kan være med til at gøre en forskel: 

"Flere skal blive bevidste om, at de med Fairtrade-mærket både får lækre produkter, samtidig med at de gør en konkret økonomisk, miljø- og klimamæssig forskel i nogle af verdens fattigste lande. En forskel, der også direkte påvirker vores hverdag i Danmark,” siger Camilla Erika Lerberg.

0:000:00