Coop holder vejret

STRATEGI: Coop har indledt en storstilet satsning med billigere økologi. Foreløbigt har detailvirksomheden i 2015 oplevet en økologisk salgsfremgang på syv procent, men der er behov for yderligere vækst, hvis satsningen skal blive en succes.

Sine Riis Lund

Vores indsats er beregnet ud fra en salgsfremgang på ti procent, så vi holder vejret og håber på en yderligere fremgang resten af året.

Thomas Roland
Ansvarlighedschef i Coop

Økologi er i stigende grad blevet et konkurrenceparameter i detailhandlen. Coop er her gået i front. Efter årsskiftet meddelte koncernen, at de økologiske varer de næste fem år samlet bliver en milliard kroner billigere. Priserne på varerne falder 200 millioner om året.

Kunder, der gerne spiser økologisk, er da også en attraktiv kundegruppe, fastslår ansvarlighedschef Thomas Roland, da han fredag fortæller om satsningen til Danmarks Naturfredningsforenings konference “Ideer til andre veje for landbruget”.

“Har du kunder, der spiser økologisk, så har du også spændende kunder, der køber mere kvalitet og mere varieret. De bruger generelt flere penge på mad og er mere loyale kunder,” forklarer han.

Altinget logoFødevarer
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget fødevarer kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00