Ny temadebat: Hvordan skal coronakrisens konsekvenser for studerende håndteres?

TEMADEBAT: Virtuel undervisning, ændrede eksamensformer og ingen timer på studiejobbet. Det er nogle af de konsekvenser for studerende, som Altinget Forskning sætter fokus på i en ny temadebat. Mød debattens aktører her.

Følge debatten om studerende og coronakrisen de kommende uger på Altinget Forskning.
Følge debatten om studerende og coronakrisen de kommende uger på Altinget Forskning.Foto: Colourbox
Sara Fleckner Vilstrup

De studerende på de videregående uddannelser har som mange andre måtte omstille sig til en ny virkelighed under coronakrisen.

De modtager undervisning på digitale platforme, der kan være ukendte for både studerende og undervisere. Studerende har fået ændret deres eksaminer, og de er afskåret fra deres vante studiemiljøer, læsesale og i en længere periode også bibliotekerne og dertilhørende relevant litteratur.

Nogle rammes økonomisk, fordi caféjobbet ryger, og muligheden for at dække månedlige udgifter kan dækkes med et øget SU-lån, hvilket en del studerende har valgt at gøre.

Dette er blot nogle af konsekvenserne af coronakrisen for de studerende på de videregående uddannelser. Udfordringerne er mangeartede, og hvordan skal det tackles? Vi zoomer ind på studievilkår, forsinkelser, SU og meget mere i den kommende debat på Altinget Forskning. 

Vi spørger helt enkelt en række aktører: Hvordan skal coronakrisens konsekvenser for studerende håndteres? 

Mød panelet her:

Mette Fjord SørensenMette Fjord Sørensen
Chef for forskning, videregående uddannelser og mangfoldighed, Dansk Industri

 

 

0:000:00