Om  
Morten Kjær Petersen

Kommerciel profil ny TV 2/Lorry-direktør

CHEFSKIFTE: TV 2's marketingschef bliver ny direktør for TV 2/Lorry, TV 2's regionalstation på Frederiksberg. Morten Kjær Petersen har også tidligere været chefredaktør i DR.

Rasmus Nielsen

Det bliver marketingchef for TV 2, Morten Kjær Petersen, der 1. januar skal afløse Dan Tschernia i direktør-stolen på TV 2/Lorry, erfarer MediaWatch.  Han er valgt blandt omkring 50 ansøgere.

45-årige Morten Kjær Petersen har været på TV 2 i godt halvandet år, hvor han kom til fra en stilling som kommunikations- og fundraisingchef i Red Barnet. Han har derudover en længere karriere bag sig i DR – blandt andet som eventchef og redaktionschef på P3, chefredaktør på P3, P4 og Radioavisen.

Da Morten Kjær Petersen sidste år kom til TV 2, sagde programdirektør Palle Strøm om ham til netavisen Bureaubiz:

"Morten har en særlig god og snusfornuftig fornemmelse for marketing og brand, og jeg er sikker på, at han kan bidrage med både viden og kreativitet i arbejdet med at markedsføre TV 2s mange forskelligartede brands. Samtidig har han en omgængelighed og en humor, der vil gøre ham til en rigtig god TV 2-chef."

Dan Tschernia har været direktør for TV 2-stationen for hovedstadsområdet siden starten i 1989. 

Politik har aldrig været vigtigere

Få GRATIS nyheder fra Danmarks største politiske redaktion

Omtalte personer

Morten Kjær Petersen

Adm. direktør, TV 2 Kosmopol
stud.scient.pol. (Aarhus Uni. 1991-93), driftstekniker (DR)

0:000:00