Taler er en vigtig kommunikationskanal i mange organisationer. Ledere, politisk valgte og talspersoner kan gennem talerne give organisationen troværdighed og personlighed. Velskrevne taler kan give værdifulde bidrag til organisationens pressearbejde og sociale medier. Og den stærke tale skaber engagement blandt medlemmer, vælgere, kunder og interessenter på en måde, som ingen anden kommunikationskanal formår.
På kurset taleskrivning som strategisk værktøj bliver du bedre til at skrive taler, der virker og understøtter strategien i organisationen. Du bliver trænet i at lægge en strategi for talen, finde de rigtige argumenter, strukturere dine budskaber og skrive i et mundtligt sprog, der skaber opbakning. Kort sagt får du en række praktiske og strategiske værktøjer, der dækker alle dele af processen med at skrive taler fra start til slut.
Dit udbytte:
- Konkrete værktøjer til at udnytte de mange kommunikationsstrategiske muligheder, som taler giver, både internt og eksternt.
- En komplet gennemgang af taleskrivningsprocessen fra A-Z og masser af praktisk øvelse i at bruge værktøjerne.
- Taleskrivningskompetencer, der løfter dine taler, så de spiller bedre sammen med pressearbejde og sociale medier.