Ny publicistisk chef i Danske Medier

Den 49-årige Jesper Jürgensen tiltræder efter nytår i en nyoprettet stilling som publicistisk chef i Danske Medier. Skal stå i spidsen for en offensiv kommunikationsindsats.

Jesper Jürgensen
Jesper Jürgensen (49) Publicistisk chef, Danske Medier (fra 1/1-2019)

Han kommer fra en stilling som kommunikationschef i Dansk Golf Union. Oprindelig er Jesper Jürgensen uddannet lærer og har taget den journalistiske tillægsuddannelse fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Jesper Jürgensen har arbejdet som journalist på både lokalavis, fagblad og landsdækkende dagblad, inden han i 2006 fik jobbet som kommunikationschef på den kommercielle mediekoncern Discovery Communications, hvor han var, indtil han i 2015 blev kommunikationschef i interesseorganisationen Dansk Golf Union.

Han var fra 1997 til 2000 ansat i Danske Dagblades Forening som konsulent i Avisen i Undervisningen. Dermed kender han i forvejen det hus, han skal arbejde i, da dagbladene er blandt de organisationer, der er gået sammen om de private mediers organisation Danske Medier.

"Jeg glæder mig til at være med til at styrke medierne. De spiller en helt afgørende rolle for vores demokrati og samfundsudvikling. I en tid med fokus på fake news på de sociale medier og i en tid, hvor politikere i udlandet kan vælges på at lægge afstand til de private medier, ja – der er kampen for medierne vigtigere end nogensinde. Jeg tror, at vi har en god chance for at skabe endnu bedre vilkår for de redigerede medier, og det glæder jeg mig til at blive en del af," siger Jesper Jürgensen i en pressemeddelelse.

Den publicistiske chef får sammen med Danske Mediers kommunikationsteam ansvaret for ekstern kommunikation, medlemsservice, events og debatter, netværk og faglige udvalg og skal samtidig bidrage til Danske Mediers interessevaretagelse.

rasmus@altinget.dk

Tilbage til navnenyt »

Prøv fødevarer gratis i 14 dage

  • Artikler
  • Debat
  • Politisk kalender
  • Spørgsmål og svar
Gratis prøveabonnement