Danskerne siger, at klimaet optager dem mest: Men det aktiverer dem ikke på Facebook

NYE TAL: Ifølge danskerne er miljø og klima blandt de vigtigste områder på dagsordenen op til folketingsvalget. På Facebook er det dog andre emner, som løber med danskernes opmærksomhed.

Når danskerne logger på Facebook, er det særligt emner som udlændinge og ligestilling, der præger dagsordenen. 
Når danskerne logger på Facebook, er det særligt emner som udlændinge og ligestilling, der præger dagsordenen. Foto: Colorbox
Andreas Arp

Når danskerne bliver spurgt, hvilke politikområder der er mest afgørende for deres stemme til folketingsvalget, er miljø og klima i top.

Området er derfor helt naturligt også blevet et dominerende tema i den igangværende valgkamp, men det er faktisk ikke miljø og klima, der aktiverer danskerne mest på Facebook.

Det viser en dagsordensanalyse, som Common Consultancy og Analyse og Tal har foretaget for Altinget.

Dokumentation

Om analysen
Dagsordensanalysen på baggrund af danskernes adfærd på Facebook er foretaget af Common Consultancy og Tal og Analyse for Altinget.

Analysens tal fra første kvartal 2018 bygger på i alt 7.030.456 millioner interaktioner fordelt på 4.056.596 millioner interaktioner på mediernes opslag og 2.973.860 millioner interaktioner på politikernes opslag.

I undersøgelsesperioden i første kvartal 2019 målte man i alt 9.954.167 millioner interaktioner fordelt på 5.622.007 millioner interaktioner på mediernes opslag og 4.332.160 millioner interaktioner på politikernes opslag.

Læs mere fra analysen her. 


Altinget logoFødevarer
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget fødevarer kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00