Lærerforeningen om ny alliance: Vi går ikke med i et hovsa-projekt
TV: Lærerforeningen deltager gerne i den nye folkeskole-alliance, hvis formålet er at skabe bedre undervisning for eleverne. Men er formålet, at KL skal kunne markere sig over for Christiansborg, står foreningen udenfor, siger formand Anders Bondo Christensen.
Tv-redaktionen
tv-redaktionenDen lange skoledag er noget af det, der møder mest kritik fra lærere og elever ifølge Danmarks Lærerforening.
Derfor vil det være et mærkeligt signal at sende fra foreningen, hvis de var en del af den nye folkeskolealliance, der opfordrer til ro på folkeskoleområdet, siger Anders Bondo Christensen.
Opfordringen kommer, efter at undervisningsminister Merete Riisagers (LA) har foreslået, at 50 skoler fra sommer skal have muligheden for at forkorte skoledagen.
Understøttende undervisning er læringsaktiviteter, som ligger ud over folkeskolens faste fag og emner.
Aktiviteterne i understøttende undervisning skal:
- Understøtte den faglige undervisning og/eller styrke eleverne personligt med læringsparathed, sociale kompetencer, alsidig udvikling, motivation og trivsel.
- Eleverne får i understøttende undervisning mulighed for faglig fordybelse og for at arbejde bredt med deres evner og interesser.